Avatar billede desd Nybegynder
12. august 2003 - 00:07 Der er 8 kommentarer

Hvordan stopper jeg dette?

Jeg er kommet ud for en underlig ting...

Når jeg er på nettet, hvilket jeg jo gerne vil være hele tiden, forgår der hele tiden en masse underlige forbindelser. Jeg har hele tiden en masse forskellige IP'er der forbinder til min computer, men ikke færdige forbindelser. Der er nærmest som om der er en, eller en masse, computere der står og piger min hele tiden. Men forstår ikke alle de forskellige IP'er, godt nok kan man jo fake/skjule sin IP, men sq ikke så godt, eller hvad?

Hvordan stopper jeg disse ½ forbindelser, da det jo sløver min maskine af helved til! Har selv overvejet at blokere IP'erne, men det kan jo ikke lade sig gøre, når de hele tiden er forskellige.

Skulle umidelbart minde at det minder om et DDoS angreb, men, hehe, hvem skulle ville køre sådan et på en privat person...? Og hvis det er det DDoS angreb, ville effekten jo have været enorm.
Avatar billede lap Nybegynder
12. august 2003 - 00:08 #1
Prøv at læse følgende - det er formentlig i denne forbindelse: http://www.eksperten.dk/spm/386329
Avatar billede desd Nybegynder
12. august 2003 - 00:28 #2
kan jeg ikke lige bruge til noget i denne samenhæng... Jeg har ingen problemmer med at den genstarter. "blot" at den hænger helt vildt, fordi der hele tiden bliver oprettet så mange forskellige forbindelser til den...
Avatar billede lap Nybegynder
12. august 2003 - 00:29 #3
mon ikke du bliver angrebet af en masse andre maskiner, som har dette problem?
Avatar billede desd Nybegynder
12. august 2003 - 00:49 #4
det er jo muligt ja, men kan jeg ikke gøre et eller andet for at stoppe disse "angreb"?
Avatar billede lap Nybegynder
12. august 2003 - 08:57 #5
nej, da det er afsenderen som skal stoppes
Avatar billede thomasledet Nybegynder
12. august 2003 - 10:04 #6
det _kan_ jo også være, at det rent faktisk er dig, der er den angribende part i et par ddos-angreb... din computer kan være inficeret med eet eller andet skidt. overvej at formatere og geninstallere.
Avatar billede desd Nybegynder
12. august 2003 - 13:38 #7
hehe har jeg lige gjort! *gg* så det er ikke det der er problemmet!
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 10:34 #8
desd> Eller du kunne afinstallere dit kazaa/Edonkey/Emule/fildelings program, så skal jeg sige dig, så bliver det hele hurtigere!