Avatar billede woolbox Nybegynder
12. august 2003 - 00:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Byg selv el-trommer - hvor fås piezo element?

Jeg har netop investeret i et lækkert Yamaha DTExpressII fra Åge, og har fundet en artikel på nettet som beskriver hvordan man selv kan lave supplerende trigger pads.

Selve den elektroniske del består af en piezo, men den shop der henvises til sender kun indenfor US, så jeg ville høre om nogen ved hvor man finder sådan en fætter!? :)

Den koster omkring 1.8$, så det skal helst være i dette prisleje! :)

Electronic Drums - Build Your Own:
http://www.electronicdrums.com/pads/pads2.htm

Piezo Element 1500-3000Hz:
http://www.radioshack.com/product.asp?catalog%5Fname=CTLG&category%5Fname=CTLG%5F011%5F002%5F003%5F000&product%5Fid=273%2D073

Håber I kan hjælpe og at nogen måske selv kan blive inspireret! - Det koster trods alt en brøkdel af Yamaha og Rolands pads, og skulle ifølge ophavsmanden være lige så gode (sjovt nok).
Avatar billede mrweb Nybegynder
12. august 2003 - 00:06 #1
Prøv Aarhus Radiolager... De har ingen websalg, så ring til dem!
De har næsten alt og er meget billige.
Avatar billede mrweb Nybegynder
12. august 2003 - 00:08 #2
Glemte telefonnummer og adresse...

Aarhus Radio Lager A/S
Sintrupvej 26
8220 Brabrand

mail@aarhus-radio-lager.dk
Avatar billede real_icebear Nybegynder
19. august 2003 - 15:17 #3
Jeg tror ikke du skal regne med at århus radio lager har piezo elementer...
Avatar billede woolbox Nybegynder
29. august 2003 - 17:15 #4
.