Avatar billede denlille Nybegynder
11. august 2003 - 21:51 Der er 12 kommentarer

Lyde mangler i Windows

hej eksperter!!

Har virkelig brug for hjælp!! Mine windowslyde virker ikke! Winamp osv kan sagtens spille musik, det samme med spil osv.. Men flash, IE6 og XP kan ikke afspille lyde! Og går jeg ind under lyde i kontrolpanel, kan jeg ikke trykke på afspil.. Den er bare sløret.. Hva ska jeg gøre??
Vær sød ikke ta bede mig om at opdatere driverne.. Har gjort det mange gange, og har jeg opdateret forkert vil jeg godt ha et præcist link! Jeg bruger Creative SB Live, mener jeg de hedder :)

Håber nogen kan hjælpe så jeg ik ska til at genstarte hele lortet :(

80 point på spil ;)
Avatar billede denlille Nybegynder
11. august 2003 - 21:56 #1
forresten, jeg kan heller ikke spille MIDI filer... Media Player spiller, men ingen lyd og Winamp kommer med følgende fejl: Der er blevet anvendt et enheds-id, som er uden for dit systems gyldige område!
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 21:57 #2
kan du have skruet ned for wavelyden.
dobbeltklik på lydikonet i menublælken og tjek at der er skruet op fro det hele.
nogen gange kan der ligesom bare ske af sig selv
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 22:02 #3
ah det var måske en tand for  simpelt. Du kunne måske alligevel prøve følgende. afinstaller dine lydkortdrivere og programmer. gå ind i enhedshåndteringen og find dit lydkort. Slet det.

genstart din computer og den finder dit kort, ignorer tingene og genstart en gang til, og installer nu din nyeste driver som du i forvejen har hentet fra creative.

på denne måde skulle du få en helt ren installation. om det virker får du at se
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 22:03 #4
i enhedshåndteringen er der ingen konflikter vel, bare for en god ordens skyld
Avatar billede denlille Nybegynder
12. august 2003 - 00:18 #5
jeg er ikke sikker.. Ved kortet står der ingen, men der er noget som hedder noget med Video Capture som har et problem??? Den ka ikke starte står der.. Har prøvet at geninstallere osv til det, men sker intet.. Men jeg prøver li det der imorgen c-holst!
Avatar billede c-holst Novice
12. august 2003 - 00:24 #6
nu ved jeg ikke lige hvad det "vidio capture" er, men hvis du kender det, kunne du jo overveje enten at geninstalere det driver eller slette denne enhed. så kan du evt installere den igen hvis det er den der giver problemer. der må ikke være konflikter i enhedshåndteringen.
tja, slet den hvis du vil og se om ikke det hjælper på lyden når du har gjort det jeg foreslog dig

god nat
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2003 - 22:50 #7
nå, skal vi ikke lige høre hvordan det går med lyden
Avatar billede daxie Nybegynder
27. august 2003 - 20:55 #8
Jeg har samme problem.. Jeg kan hverken afspille mp3, avi, mpg og wav osv..

Når jeg åbner en mp3 fil eller avi fil så siger den "Det angivne modul blev ikke fundet" Hvad skal jeg gøre???? Jeg har genstartet computeren masser af gange og det virker stadig ikke.. Jeg har WinXP.. Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2003 - 22:36 #9
>daxie...åben dit eget spørgsmål, så er du sikker på at få langt mere respons end her. Tråden her er gammel, og det er kun dem der har deltaget der evt kommer til at se dit indlæg. Bare et godt råd så du ikke spilder dig tid på at vente her

http://ebruger.dk/faq/
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:50 #10
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. november 2003 - 16:47 #11
Glem ham - se herunder !
http://www.eksperten.dk/spm/428005
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 16:59 #12
victor tjek din mail :-)