Avatar billede bokop Nybegynder
11. august 2003 - 21:23 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i "Remote Procedur Call"

hey!

jeg får fejlen:

Windows skal genstarte pga af fejl med Remote procedur call (RPC)
hele tiden!!

teknisk info:

P4 2,53
512 ram

windows xp home

/bokop
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. august 2003 - 21:26 #1
Du skal straks på windows update!! Du har et sikkerhedshul i dit system!
Avatar billede janpo Nybegynder
11. august 2003 - 21:26 #2
Det var da helt utroligt. Kan det være endnu et crack ???
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. august 2003 - 21:28 #3
det er alle de f#### script kiddies som har fået fat i exploits til hullet i rpc dcom...
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2003 - 21:29 #4
Har du exchange installeret?
Avatar billede bokop Nybegynder
11. august 2003 - 21:32 #5
exchange??
Avatar billede bokop Nybegynder
11. august 2003 - 21:33 #6
er det bare en normal xp update?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2003 - 21:38 #7
Exchange er Microsofts mailserver og det er normalt den der anvender RPC. har du enten exchange installeret på din maskine eller har du en exchange server i dit net
Avatar billede bokop Nybegynder
11. august 2003 - 21:39 #8
Jeg er ikke klar over det!??
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2003 - 21:45 #9
du skal i hvert tilfælde gennemføre windows update som squashguy er inde på. hvis det ikke hjælper må di vende tilbage
Avatar billede mastera Nybegynder
11. august 2003 - 21:57 #10
Bokop--) Jeg har også fået præcis det samme problem som dig her for en time siden. Jeg er igang med at updatere windows xp, som squashguy forslår, og det ser ud til at hjælpe. :0)
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. august 2003 - 21:58 #11
hehe .. ja det går stærkt nu .. jeg prøvede for sjovt at gøre en af mine maskiner sårbar for rcp exploiten .. det går ca 5 min mellem forsøgene ..
men så kan folk også få updated .. tænk bare på hvor mange maskiner de har fået adgang til og har en masse drones til ddos attacks.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 22:02 #12
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. august 2003 - 22:05 #13
kør hellere windows update .. hvis du mangler en flere måneder gammel update mangler du sikkert også andre.
Avatar billede mastera Nybegynder
11. august 2003 - 22:13 #14
"hehe .. ja det går stærkt nu .. jeg prøvede for sjovt at gøre en af mine maskiner sårbar for rcp exploiten .. det går ca 5 min mellem forsøgene ..
men så kan folk også få updated .. tænk bare på hvor mange maskiner de har fået adgang til og har en masse drones til ddos attacks."

Hvad vil det sige??? Min xp kan ikke blive opdateret pga. den siger min cd-key er invalid. Det forstår jeg bare ikke, da jeg har det ægte xp. Faktisk har jeg 2 ægte af dem. Jeg vil lige se om det hjælper, med den anden cd-key. Nogle der ved hvordan man ændrer cd-keyen?
Avatar billede mastera Nybegynder
11. august 2003 - 22:38 #15
Bokop --) Hvis du har samme problem med, at du ikke kan opdatere, eller hvis det ikke hjælper, så slå din internet firewall til, som du garanteret ikke har. Det ser ud til at hjælpe
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. august 2003 - 22:45 #16
Avatar billede mastera Nybegynder
11. august 2003 - 22:54 #17
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074&displaylang=en

Er det denne updatering jeg skal bruge, hvis jeg har den engelske udgave af xp?