Avatar billede pmn Nybegynder
11. august 2003 - 18:57 Der er 4 kommentarer

Listning af database servere (ej kun MS SQL)

Jeg er ved at lave en applikation der kan liste alle database servere på et givent netværk, jeg kender allerede SQLDMO, men det hjælper ikke hvis det er andre typer der er installeret.

Hvorledes vil man kunne liste samtlige database servere + deres databaser ??

Mvh
PMN
Avatar billede Lasse Novice
11. august 2003 - 19:00 #1
Det kraever en del arbejde. Ligesom sqldmo, saa koerer alle db servere den paa en port. Du skal finde portene til de db servere du oensker testet for. Derudover, saa skal du, naar du har testet at porten er aaben paa alle computere, kunne protokollen. Denne protokol bruges til at faa at vide hvilke databaser serveren raader over.
Avatar billede pmn Nybegynder
12. august 2003 - 19:47 #2
Hmm, det tyder på at jeg selv maa i gang med noget kodning, findes der ikke nogle standard komponenter?

Hvordan giver jeg i øvrigt point for dit svar?
Avatar billede Lasse Novice
12. august 2003 - 20:00 #3
Jeg kan i hvert fald svare paa det, ogsaa er det optil dig resten.

Jeg kender ikke til standard komponenter, udover dem som db clienterne selv bruger(ligger vel i nogle dll filer). Jeg er dog ikke sikker paa at de er synlige til alle udefrakommende....

Det lyder ellers som noget af et projekt. Man kan sikkert finde ud af hvilke porte de forskellige db servere accepterer klienter paa, men protokollen kunne jeg forestille mig er en del svaerrere at finde frem til. Men som sagt, jeg har ikke proevet det, og det kan vaere at det er en del nemmere end jeg tror.
Avatar billede Lasse Novice
12. august 2003 - 20:01 #4
ups, det skulle have vaeret et svar