Avatar billede urinus Nybegynder
11. august 2003 - 18:47 Der er 16 kommentarer

Min computer fryser

hey!!! Nu håber jeg i kan hjælpe mig...
Min computer fryser ofte i spil som Warcraft3 og Counter-strike... Og det er KUN i spil at den fryser!!! når jeg ikk spiller så er der ingen problemer..
Nogle gange går der længere tid før den gør det, og andre gange går den det efter 2 min.!!!
Jeg har følgende computer:
2200+ xp AMD processer med igloo2320 køling
SiS bundkort K7S6A  1.0
G-force 4 mx 440
512 DDR-ram PC 2700
Onboard lydkort
Min strømforsyning er 300W
Jeg har en Microsoft Intellieye 3.0....
Standart tastetur....

Har Windows XP Professional
Jeg har prøvet både den driver der følgte med, og de nyeste driver på www.nvidia.com, samt en masse andre...

Kan det være mit G-force 4 mx 440 -kort? det er nogen der mener...!!! Hvis ja, hva driver skal jeg bruge?

Så fik jeg vidst det hele med!!!
PLEASE hjælp!!! jeg ved sku ikk hva jeg skal gøre!!!

Vh. Mikkel!!!!!
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 19:21 #1
Nu er jeg ikke ekspert på området.
Det første jeg ville tjekke i denne situation var vel nok varmeudviklingen ved højydelse på både dit grafikkort og din processer. Nu kender jeg ikke lige mulighederne for dette i dit system.
er der nogen køler på dit grafikkort?
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 19:24 #2
http://www.eksperten.dk/spm/386210

du kunne også følge med i denne tråd
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 19:29 #3
sjovt som disse spørgsmål popper op her i varmen, måske skulle du slå koldt vand i blodet indtil vejret slår om i lidt køligere vejr, og så se hvad der sker. du kan evt køre med åbent kabinet.

mener at have læst, at processeren ikke bør være mere end 65 grader varm
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 19:30 #4
Har ikke lige tid nu men ville bare tilføje at AMD kan klare Temp på 90-95 grader :-)

Hent aida32 på www.download.com.

Installere det og ind under pc og sensor
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
11. august 2003 - 20:02 #5
Her er løsningen på dit problem: du skal bare købe en "lille" fryser til dit kabinet. Fryseren trækker et par kW i døgnet og koster den smækre sum af små 20.000 kr.. Til gengæld holder det din computer dejlig kold og det tør jeg vædde en hat af mug på er dit problem.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
11. august 2003 - 20:03 #6
Prøv at se efter nye drivere på www.nvidia.com tli dit grafikkort. :)
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 20:05 #7
>lrd, ja, mente måske også det var lidt i underkanten, så tak for det
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 21:05 #8
Det kan sagtens være varme der er den skyldige. Specielt i det nuværende klima. Sidder køleren rigtigt? På (nogle) AMD modeller kan den vendes forkert. Det plejer nu at tage livet af cpu'en i løbet af meget kort tid. Taler af erfaring. Er der brugt kølepasta og i så fald hvor meget? CPU'en skal ikke overdænges med pasta. Der skal meget mindre på end de fleste tror. Typisk en lille smule midt på processoren hvorefter køleren monteres og aftages for at kontrollere at hele overfladen/kernen er dækket samt at intet er flydt ud over kanten. Kører kølerne den rigtige vej? Varm luft stiger op, så den øverste skal puste ud af kabinettet hvorimod den nederste skal suge frisk luft ind. Har du flere rammoduler så forsøg med 1 stk. ad gangen. Nogle lydkortsdrivere er noget skrammel så få fat i nyeste. Få i det hele taget fat i alle de drivere der skal til. Specielt er det vigtigt at finde den rigtige driver til motherboardet. Hvis du lige p. t. ikke kan huske hvilket motherboard du har kan en søgning på http://www.google.com efter Aida32 (fremragende når der skal findes drivere) eller SiSoftSandra klare dette.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. august 2003 - 08:35 #9
Togsverd kunne du ikke stoppe dine latterlige indlæg!!! Du smider dette sindsyge svar som et svar hvilket er totalt tåbligt! Besvar dog opretters tråd seriøst eller hold dig væk!!!
Avatar billede snerle2002 Nybegynder
12. august 2003 - 13:42 #10
Hej

Kan det ikke skyldes andre ting end opdaterede drivere (eller mangel på samme) samt varmen ?
Jeg har selv for tiden en del problemer - nemlig at computeren stopper (som om musen bremser IE) efter 3 besøg på Internettet. Nogle gange sker det ved skift mellem 2 tekstsider og andre gange så snart der kommer en større billedside.
En anden ting der også kan stoppe computeren er udprintning af større sider (XP indbygger jo exploreren).

Har forsøgt opdateringer ! ; geninstalleringer af XP (pga. mistanke om fejl i billedekodeks uden at det hjalp) - skiftning af drivere.

Kan min fejl ikke skyldes defekt RAM (de slides vel med tiden selvom jeg har over 264 MB) eller CPU (kan ikke checke den for overclockning  :-(  ) - havde iøvrigt også grafikkortet mistænkt men
synes ikke at mine problemer peger i den retning.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. august 2003 - 15:17 #11
http://www.memtest86.com/

Test dine RAM med dette!
Dette http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=aida32&tg=dl-2001 kan du finde varmen på CPU og mobo.

Varmen på din CPU kan ligeledes ses i bios!

I aida32 ser du varmen ved at gå ind under pc og derefter sensor
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2003 - 22:52 #12
pisser du på os urinus :-) Nej, spøg til side, hvordan går det nu hvor sommeren går på held
Avatar billede urinus Nybegynder
27. august 2003 - 19:12 #13
Den gør det stadig... her hvor varmen er aftaget.. :S men noget underligt er: hvis jeg defragmenterer... så gør den det ikke en 14 dage ca.. men så begynder den igen... og så defragmenterer jeg jo bare igen.. Hvorfor fanden sker det=?
HILFE :S?
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:51 #14
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede urinus Nybegynder
06. november 2003 - 20:07 #15
den gør det stadig... jeg er dybt frusteret... tror fandeme bare jeg køber et gf-4 ti4200 i stedet for det mx lort...
eller hva?
Avatar billede c-holst Novice
07. november 2003 - 10:52 #16
hvad med at prøve med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Derefter SKAL du opdatere alt, både med SP1 og hvad der ellers er fra Windowsupdate

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.