Avatar billede icemat Nybegynder
11. august 2003 - 18:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

overophedning tror jeg. der kommer en blå skærm efter spil i fem

jeg har næten lige købt en pc med ekstra stor processorkøler og 2 blæsere i kabinettet når jeg skal til at spille så sker der det at efter ti minutter kommer der en blå skærm op hvor den skriver nogle fejlmeldinger og vil genstarte jeg vil gerne vide hvorfor den gør det??
jeg har hørt det kunne være fordi den blev for varm men kan det godt passe ??
Avatar billede icemat Nybegynder
11. august 2003 - 18:30 #1
plz hjælp det er for træls at have en pc der ik funker
Avatar billede hottadpole Nybegynder
11. august 2003 - 20:26 #2
Det kan sagtens være varme der er den skyldige. Specielt i det nuværende klima. Sidder køleren rigtigt? På (nogle) AMD modeller kan den vendes forkert. Det plejer nu at tage livet af cpu'en i løbet af meget kort tid. Taler af erfaring. Er der brugt kølepasta og i så fald hvor meget? CPU'en skal ikke overdænges med pasta. Der skal meget mindre på end de fleste tror. Typisk en lille smule midt på processoren hvorefter køleren monteres og aftages for at kontrollere at hele overfladen/kernen er dækket samt at intet er flydt ud over kanten. Kører kølerne den rigtige vej? Varm luft stiger op, så den øverste skal puste ud af kabinettet hvorimod den nederste skal suge frisk luft ind. Har du flere rammoduler så forsøg med 1 stk. ad gangen. Nogle lydkortsdrivere er noget skrammel så få fat i nyeste. Få i det hele taget fat i alle de drivere der skal til. Specielt er det vigtigt at finde den rigtige driver til motherboardet. Hvis du lige p. t. ikke kan huske hvilket motherboard du har kan en søgning på http://www.google.com efter Aida32 (fremragende når der skal findes drivere) eller SiSoftSandra klare dette.
Avatar billede icemat Nybegynder
15. august 2003 - 12:29 #3
har fundet drivere der passer nu lukker den bare ned uden varsel jeg bytter det lorte motherboard til noget der dur gider ik noget bøvl det er et msi der er i nu køber mig bare et chaintech