Avatar billede killex Nybegynder
11. august 2003 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med printer

Jeg sidder med en Lexmark X84, som umidbart kun vil printe i sort hvid. Hvis man printer i farve så starter den fint nok og printer ca 1/3 ned, hvorefter den melder fejl og stopper. På displayed på printeren skriver den carthridge short.

Jeg har geninstalleret er par gange men med samme resultat

Jeg kan ikke selv ummidbart finde på en løsning, så er der ikke et par kloge hoveder der kan?
Avatar billede killex Nybegynder
11. august 2003 - 17:31 #1
Den kobles forøvrigt til via USB porten
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
11. august 2003 - 17:41 #2
cartridge short betyder da at patronen næsten er tom. Lexmark printeren bruger kun 2 patroner ik? farve og sort? måske skulle du tjekke i udskrifsstatus, som popper op når du forsøger at printe noget ud, om det passer at den er tom. Så skal du jo købe en ny farvepatron.
Hilsen Christian
Avatar billede killex Nybegynder
11. august 2003 - 18:09 #3
Det var også det første jeg tænkte på, så jeg skiftede farve patronen ud med en ny, jeg lod den sorte sidde i, skulle jeg mon også lige skifte den.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. august 2003 - 18:24 #4
Nej, ikke nøvendigvis skifte den sorte samtidig. Meddelelsen optræder kun, når du printer i farve.

Tror problemet skyldes, at du ikke har installeret ny farvepatron korrekt - Lexmark'en tror stadig den er den gamle farvepatron, som sidder i printeren, og viser derfor "næsten tom".

Se i din manual. Der er en funktion, som lader printeren registrere en ny, fyldt patron.
Har kke Lexmark, men har set det hos min bror. Tror du skal ind i printerdriveren for at registrere ny patron sat i.
Avatar billede killex Nybegynder
11. august 2003 - 18:29 #5
Jeg tror jeg har ordnet det, printeren registrerede ikke første gang jeg konfiggede den nye farve partron.

Så det må være halifax der kom tættest på, så han får flest point
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
11. august 2003 - 19:55 #6
Godt du fik løst det. tak for points :)