Avatar billede vejlefyren Nybegynder
11. august 2003 - 16:45 Der er 4 kommentarer

Linux mail server

Hejsa

Er der nogen som ved hvordan man via outlook på windows platform, kan dele kalender osv ud, mellem klienterne på netværket, hvis man benytter en Linux mail server?

jeg har ikke installeret den endnu, er her nogen som ved om der findes en "exchange" server til linux?

jeg har fundet www.opengroupware.org men problemet er at outlook clienten koster penge, og findes pt kun på tysk
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
11. august 2003 - 16:59 #1
Kan du bruge den her:
http://sourceforge.net/projects/exchange4linux/
Ellers er der en del andre metoder til deling af Outlook-data her:
http://slipstick.com/outlook/share.htm
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
14. august 2003 - 10:35 #2
ja men det hjælper mig ikke ret meget.,... Exchange4linux er beregnet til at køre på debian, de har ingen dokumentation til Redhat, og jeg skal køre det på en redhat platform pga. det skal installeres på en eksisterende server
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
15. august 2003 - 14:32 #3
Så skal du nok over i noget Bynari Insight Server, men så slipper du ikke for at betale for klienten, hvis du vil køre Outlook.
Et alternativ er selvfølgelig at bruge en åben klient som f.eks. Mozilla Mail og Calendar
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:54 #4
Hvordan sætter man mozilla op til at køre som exchange client?