Avatar billede jwc Nybegynder
15. december 2000 - 10:18 Der er 1 kommentar

Opfang BCP error (SQL parameter)

Når jeg afvikler BCP i et SQL Script (xp_cmdshell) Kan jeg nemt opfange køresels fejl med BCP. MEN fremprovokere jeg en fejl ved at sætte et forkert format i .fmt filen, vil de rows der ikke blev kopieret, godt nok blive skrevet til BCP .err filen og filen oprettet under Transact SQL Script (T SQL) Command option, i det job jeg har oprettet.
Jeg får følgende fejl:
SQLState = 22001, NativeError = 0
Error = [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server] + en liste over de rows der ikke blev kopieret. Hvordan måler jeg på fejl koden 22001 ? Således at jeg kan stoppe jobbet og blive informeret om fejlen (Net send eller mail). Jeg er ikke interreseret i at kigge i BCP .err file, men vil at informationen sker automatisk?
Avatar billede pniels12 Nybegynder
18. marts 2003 - 15:27 #1
Lav dit bcp kald fra en dts pakke og set den til at sende dig en mail hvis den fejler.