Avatar billede dsjk Novice
11. august 2003 - 11:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern CD-bænder

Hej

Jeg står og skal bruge en god cd-brænder til max. 1000 kr, og den skal kunne køre på usb 1.

Hvilke kan I anbefale?

Direkte link, meget gerne.

vh
dsjk
Avatar billede evildon Nybegynder
11. august 2003 - 11:10 #2
Avatar billede dsjk Novice
11. august 2003 - 11:11 #3
er Iomega et ok mærke?

dsjk
Avatar billede evildon Nybegynder
11. august 2003 - 11:11 #4
Jeg ville personligt vælge en af de der Iomega Brændere.
Du skal nok bare ikke regne med at du kan brænde i 52x speed over usb 1.

Håber det hjælper dig.
Avatar billede tv2 Nybegynder
11. august 2003 - 11:12 #5
Vedr. Iomega CD-RW External USB på http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274797902

Har netop installeret en sådan på en ældre Compaq bærbar - fungerer udemærket trods den lidt sløve pc. Er udemærket, men er desværre ret klodset at se på...
Avatar billede evildon Nybegynder
11. august 2003 - 11:13 #6
Iomega er et godt mærke. De har lavet hardware i mange år (de lavede mange tapedrev før i tiden og gør det sikkert stadigt).
Avatar billede tv2 Nybegynder
11. august 2003 - 11:18 #7
Nu skriver du godt nok at det skal være en brænder - men hvis du blot har brug for mere ekstern lager kan jeg varmt anbefale.

http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10023

Genialt lille drev - fylder og vejer intet. Smertefri installation.

Også blot som orientering til andre interesserede ;-)
Avatar billede dsjk Novice
11. august 2003 - 11:22 #8
tv2 > Smart, men såvidt jeg kan se, kan den ikke bruges til usb 1

dsjk
Avatar billede tv2 Nybegynder
11. august 2003 - 11:28 #9
Jeg anvender 40GB modellen - købt for et års tid siden cirka.

Anvender det primært via USB 2.0 (Nice hastighed), men anvender det skam også via USB 1 - virker fint.

Anvendt det på Windows 98, ME, XP (XP er der autoinstall) - til de andre OS følger der software med til.

De kunne jo have ændret noget med tiden, men i deres DataSheet på ovennævnte side skriver de stadig.

"Speedy USB 2.0 interfaces delivers blazing transfer rates of up to 480Mbits/sec, while maintaining backward compatibility with USB 1.1 devices."

Ergo 10-4 mht. usb 1
Avatar billede dsjk Novice
11. august 2003 - 12:11 #10
Det bliver højst sandsynligt iomega der bliver købt.

Tak for hjælpen

vh
dsjk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. august 2003 - 12:15 #11
Du skal være opmærksom på at når du bruger usb1.1 kan din brænder kun brænde med 4x, uanset hvad den hastighed normalt er