Avatar billede sphinxdk Nybegynder
11. august 2003 - 00:44 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

hvilken configuration?

hvilken af følgende to konfigurationer er bedst? der skal både spilles og arbejdes på computeren...
1)
Bundkort: soltek sl-86spe-l
cpu: P4 2400mhz fsb800
ram: pc3200 512mb

2)
bundkort: soltek sl-75mrn-l
cpu: barton 2800+ xp fsb333
ram: pc2700 512mb

begge kommer til at køre på et geforce4 ti 4800-se grafikkort...

der er kun ca. 300 kroners forskel på prisen...
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
11. august 2003 - 00:45 #1
Jeg tror det er et religions-spørgsmål :P
Avatar billede sphinxdk Nybegynder
11. august 2003 - 00:47 #2
der er altså ikke den store forskel på ydelsen?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
11. august 2003 - 00:50 #3
Jeg er ikke ret godt inde i processorer m.m, men jeg har set adskillige brugere blive deaktiveret pga. sprogbrug i tråde som denne :-)
Du vil sikkert kunne få 10 forskellige svar, der alle er lige kvalificerede.
Især med diverse rygter om snyd med benchmark tests osv, er det nok svært at tage et standpunkt.

Jeg tror ikke du gør et fejlkøb i nogle af tilfældene, men lad være med at købe en P4 fordi den koster lidt mere. Gør det fordi du tilbeder P4 :-)
Avatar billede windmaker Nybegynder
11. august 2003 - 01:48 #4
Jeg er personligt til AMD men her er min mening.

Køb P4 da den er til arbejdsbrug osse den understøtter HT (HyperThreading) og P4 har den fordel at den koster mindre i strøm og selv justerer strømforbrug ved lav ydelse, AMD derimod tar fuld skrald hele tiden.
Amd har en tendens til Høj varme og en del mindre FSB.

P4 er genial til både arbejde og spil, 2800+ kører jo heller ikk 2800 mhz men derimod 2200 - 2400 mener jeg ka sq ikke huske.

Soltek er et godt kort så der går du heller ikke galt i byen.

Jeg vil mene du er bedre stillet med P4 selvom jeg selv er til AMD og har mange års erfaring indenfor EDB både som selvstændig og programmør.

Der er en grund til P4 sidder på de fleste high-end servere.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. august 2003 - 07:52 #5
Hjesa
Som sagt er det lidt af et relogions spørgsmål. Men den nye P4 (som du har valgt) med 800 mhz fsb giver alt fra AMD baghjul lige nu. Se evt. denne test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/23/6194638

Skipper
Avatar billede omen Nybegynder
11. august 2003 - 08:47 #6
Hvis den har HyperThreading, så køb P4! Det er stensikkert, fantastisk teknologi!
Har altid været til Pentium, men vil overhovedet ikke afvise at AMD er ligeså hurtig og stabil! Jeg har hørt at AMD yder mere i 3D-applicationer, som spil osv. P4 er hurtigere til programmer som Office(og andre lign. programmer), men helt ærligt, hvem har brug for mere processorkraft til deres office programmer?
Derudover har jeg af erfaring med at Pentium er en del mere stabil end AMD, men det er et par år siden, og har nok ændret sig!
Og du kan søge lidt på nettet, gud ved om der ikke er tonsvis af tests med AMD vs. Pentium, sku' nok være muligt at finde et par stykker :-) Læs et par af dem, og find ud af hvad der passer dig bedst!
Avatar billede sphinxdk Nybegynder
11. august 2003 - 11:32 #7
tak for svarene! tror nok det bliver en P4, men synes nu det er svært at vælge...
deler pointene mellem jer.
Avatar billede omen Nybegynder
11. august 2003 - 17:27 #8
Du har gjort et sikkert valg :)