Avatar billede mcm Nybegynder
10. august 2003 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere filer fra en PC med en laptop, winXP

Hej

Jeg har Windows XP pen en laptop og en PC. Så vil jeg gerne kunne have alle mine dokumenter liggende på PC'en, når jeg så tilslutter laptop'en til netværket så skal den synkronisere alle dokumenterne med dem der ligger på PC'en. Er der nogle der ved hvordan man gør dette?
Det er et lokalt netværk.

Mvh
MCM
Avatar billede nmh Nybegynder
10. august 2003 - 21:59 #1
Du vil altså gerne have mulighed for at kopiere alle de filer du har ændret i på din laptop over på den stationære maskine?
Gælder det også den anden vej?
Der er jo ikke en god løsning på problemet, hvis du ændrer det samme dokument på hver sin maskine.
Avatar billede mcm Nybegynder
10. august 2003 - 22:03 #2
Det er fint hvis det kun er fra laptop'en til den stationære PC. Dvs. at der kun bliver ændret på filerne på laptop'en.
Desuden skal ske automatisk.
Mvh
MCM
Avatar billede nmh Nybegynder
10. august 2003 - 22:28 #3
Det er nok ikke så smart at alt er automatisk. Hvis du ændrer i en fil på din laptop, så er det ikke en god ide blot at kopiere den ændrede fil ind oveni din oprindelige på den stationære.
Der kan jo være gået noget galt, og så har du pludselig slet ikke noget.
Med vore dages maskiner er plads jo sjældent et problem, så du bør på den stationære gemme flere versioner af dine arbejdsdokumenter.
Når du skal kopiere filer fra laptoppen kan du nøjes med at kopiere de filer der er blevet ændret i siden sidst, og det kan man automaticere.
Hvor meget fylder dine dokumenter på laptoppen?
Den løsning der er optimal for dig vil nok afhænge af hvor store dokumentmængder du har.
Avatar billede windmaker Nybegynder
10. august 2003 - 22:50 #4
Der findes programmer til det, der var engang noget der hed en rejse taske HeHe og den virkede faktisk til netop det formål og den findes i mange lignende udgaver på nettet. www.tucows.dk www.freewindows.dk osv.
Avatar billede windmaker Nybegynder
11. august 2003 - 13:14 #5
Ingen grund til at vælge en besværlig løsning til en simpel opgave der er masser af programmer derude:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=141
Der er intelligent copier den kan vælge at ikke overskrive hvis en fil er ældre og mange andre smarte features prøv den :D
Avatar billede nmh Nybegynder
11. august 2003 - 13:40 #6
Den løsning, man skal vælge afhænger af, hvor mange filer man arbjder med.
Der er ikke nogen grund til at benytte specielle værktøjer, hvis man kun arbejder med f.eks. 50 word-filer ad gangen på laptoppen.