Avatar billede luusilus Nybegynder
10. august 2003 - 17:28 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar skal jeg vælge ?

Jeg kunne godt tænke mig et foreslag til en bærbar, indeholdende hvilke specifikationer der er at foretrække samt en pris at gå efter for at det skal være et forholdsvis godt tilbud. Evt. også en lille anmeldelse af forskellige mærker.
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. august 2003 - 17:31 #1
Hvor kraftig en computer leder du efter?
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. august 2003 - 17:32 #2
Amitech FreeNote 4180 Pro

Processor: AMD1600+
RAM: 256MB
Display: 15" TFT
Resolution: 1024x768
VGA: 16-32MB DDR ProS
Harddisk: 20GB
Drives: 1,44MB & CDRW-DVD
Audio: Yes
Modem: 56Kbps
LAN: 10/100Mbit/s
Size W/D/H: 310x265x40mm
PCMCIA: 2 x Type2 or 1 x Type3
Weight: 3,4kg
Warranty: 2 Years

Til 10.228 kr hos http://www.computersalg.com/produkt.html?varenummer=070220&gruppe=7
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. august 2003 - 17:34 #3
Eller:

IBM ThinkPad R40 (WinXP Pro)

Processor: Mobile Intel Pentium4 1300MHz Centrino
RAM: 256MB
Display: 14,1" TFT
Res.: 1024x768
VGA: Radoen 7500 32MB
Harddisk: 40GB
Drives: DVD-CDRW
Audio: Yes
Modem: 56kbps
LAN: 10/100Mbit
Size W/D/H: 313x254x39mm
PCMCIA: 2 x Type2 or 1 x Type3
Weight: 2,8kg
Warranty: ? Years

Til 12.145 kr hos http://www.laptops.dk/?s=176
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. august 2003 - 17:34 #4
Men vil gerne høre, hvor mange penge du er villig til at bruge, og hvad den bærbare skal bruges til..
Avatar billede luusilus Nybegynder
10. august 2003 - 17:39 #5
Jeg har set den her "No-name" ting (jeg kender ikke umiddelbart navnet) hvad er kommentaren til den...

Cybercom XP 2500+,
AMD Athlon XP-M 2500+
1024 MB DDR RAM PC 2700
40 GB harddisk
128 MB ATI MOBILITY RADEON IGP320M med TV-out (shared)
8 x DVD 24 x 10 x 24 CD-brænder (combo)
3 x USB 2,0, 1x FireWire
56K modem
10/100 LAN
(Windows XP Home, Staroffice 5.2)

jeg har bare lige skrevet af præcis hvad der stod....
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. august 2003 - 17:40 #6
Det vil helt klart være et godt valg...
Hvad er prisen?
Avatar billede luusilus Nybegynder
10. august 2003 - 17:42 #7
Den skal primært bruges til studiet (udarbejdelse af projekter, rapporter, fremvisninger etc) men det skal være en forholdsvis stærk og updated computer. Den skal også kunne brænde cd'er forholdsvis hurtigt. Den må ikke larme for meget og skal kunne klare sig pænt uden strøm. En ca. pris er 12.000 lidt til eller (meget gerne - man er jo studerende :-) ) fra...
Avatar billede luusilus Nybegynder
10. august 2003 - 17:43 #8
10.999 koster den, jeg ved ikke synderligt meget om computere men synes den har nogle ret vilde specifics. i forhold til prisen - er det for godt til at være sandt ?
Avatar billede luusilus Nybegynder
10. august 2003 - 17:44 #9
hvad betyder det når der står PC 2700 efter hvor mange MB ram den har ?
Avatar billede snoozer Nybegynder
10. august 2003 - 17:54 #10
Det lyder som et godt valg... Ved du noget om garantien?
Det er den specielle ram type..
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
10. august 2003 - 17:55 #11
Jeg tror det vil være fornuftigt at vælge den IBM R40 som snoozer henviser til da IBM plejer at lave meget stabile laptops, samt at det er en centrino cpu som er bygget til laptops og derfor ikke bruger så meget strøm.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2003 - 21:01 #12
http://www.computersalg.com/produkt.html?varenummer=060213&gruppe=7&serie=39&producent=Asu

Vil anbefale dig denne da den Fujitsu jeg anbefalede dig sidst leveres uden drev....
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2003 - 21:02 #13
luusilus> den du selv har fundet har stor cpu + masser af ram. Ellers er der ikke noget der er specielt ved den - grafikken er jo shared, så ikke engang det er noget at råbe hurra for...
Avatar billede maslow Nybegynder
10. august 2003 - 22:02 #14
Hvis du vil spare penge kan du kigge på denne ACER som kan fås for under 7000,-
ACER travelmate 233Xce
Intel Celeron 2000 Mhz, 256 MB DDR RAM, 14,1" TFT skærm 1074x768, Intel DVMT grafik, Harddisk på 20GB, DVD-CDRW 24x/10/8/24, Indbygget lydkort, 56K modem, 10/100Mbit netkort, Størrelse 326x268x37mm, PCMCIA 2 x Type2 eller 1 x Type3
vægt 3,14kg.

Hele herligheden for kun 6678 kr. leveret fra
MIDT DATA A/S
Avatar billede luusilus Nybegynder
10. august 2003 - 23:36 #15
John Stigers: Ang. cybercom: grafikken er jo for mit vedkommende ikke så vigtigt, til gengæld synes jeg at spec. for cd/dvd så okay ud - gjorde det ikke ? Ang Asus: jeg kan se at den er uden windows - hvor meget vil det så koste at få windows installeret ? Ang. fujitsuen - nu spør jeg lidt dumt - hvilket drev leveres den uden ?

snoozer: jeg troede ram typen var "DDR" ? Der er 2 års hotline, men da det er en "alm" butik, må det formodes at der er 2 års reklamationsret ligesom på alle andre produkter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2003 - 23:42 #16
luusilus> Fujitsu-Siemens notebooks (undtagen Amilo-serien) fås med modulært drev - dvs. Der er EEN model, hvor man så vælger hvilket drev man vil bestille sammen med notebooken.

Altså leveres Lifebooks fra Fujitsu-Siemens helt uden cdrom/DVD/Combodrev
Avatar billede luusilus Nybegynder
11. august 2003 - 09:12 #17
Men den amillo fujitsu jeg foreslog sidst var med drev og der stod det var en mobile processor - så den må vel have været udmærket ?

Den ovennævnte cybercom computer har i øvrigt en 15,4" widescreen skærm - bliver man irriteret af at kigge på sådan en ?
Avatar billede far_mand Nybegynder
11. august 2003 - 14:16 #18
www.edbpriser.dk - klik på pcer - bærbare og så skriver du en MAX. pris og vælger evnt. hvor hurtig osv... meget nemt! ( der er også anmeldeser af mange af tingene!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 15:17 #19
far_mand> det er ikke ALLE forhandlere der er på edbpriser.dk - men god ide :)
Avatar billede benzon Praktikant
07. september 2003 - 23:59 #21
Cybercom er på tilbud igen kan jeg se i Bilka, jeg har søgt lidt på nettet og hvad jeg kan finde frem til er det faktisk en Medion Notebook, 2 Års Hotline, og der er som standart på alt 2 års Reklamations ret!
Avatar billede benzon Praktikant
08. september 2003 - 00:00 #22
det Widescreen skal jeg lige har fundet ud af vil ud og se den i morgen, men hvis den er lige så høj som standart skærm og lidt bredere jammen så tror jeg sku jeg hopper på den stor comp er det jo
Avatar billede luusilus Nybegynder
08. september 2003 - 10:19 #23
Benzon: er specifikationerne de samme som den jeg har set i føtex ? og hvad er prisen ? Er det ikke svært at finde en taske den kan være i når den har den form ? Hvilken software medfølger ? problemet med den jeg så i føtex var, at den ikke havde microsoft office pakken - istedet havde den noget der hed staroffice ...???
Avatar billede benzon Praktikant
08. september 2003 - 14:31 #24
præsis priv samme også 10999, obs der er taske med, Windows Home XP, Starofice 5.2 Skærmen er 15,4" Widescreen XGA TFT, :)
Avatar billede benzon Praktikant
08. september 2003 - 14:32 #25
priv skulle være pris
Avatar billede forgalt Nybegynder
08. september 2003 - 14:33 #26
Magasinet Privat Computer har i denne måned test af 10 forskellige bærbare PC'ere alle til under 15000.
Avatar billede luusilus Nybegynder
08. september 2003 - 15:42 #27
hvordan er staroffice ? jeg er lidt konservativ på det punkt og foretrækker klart windows fremfor ukendte produkter....
Avatar billede benzon Praktikant
08. september 2003 - 20:02 #28
tja det er væl ok af et gratis produkt at være :D

Der er btw. Nero med til den og PowerDVD har lige fået den så den står siden af mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2003 - 20:39 #29
StarOffice kan fuldt ud måle sig med Officepakken fra M$.
Avatar billede benzon Praktikant
09. september 2003 - 00:25 #30
Tja vil lige sige jeg smider den tilbage i hovedet på Bilka der er flere små ting der er generene, 1. Tasken er for lille 2. Graffikkortet suger max giver lige 1600 i 3DMark, 3. Der er en metal dims i venstre side over esc den bliver så varm man brænder sig