Avatar billede uffe23 Nybegynder
10. august 2003 - 15:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

indgående kontakt

Jeg får besked at der en af de andre computere i huset som er på samme netværk prøver at komme ind, den computer som gør det har der været virus og trojan på men skulle være renset 100 nu! Kan der skjule sig en vira i Routeren?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2003 - 16:06 #1
Teoretisk ja, man jeg har ikke hørt om det i praksis. Som jeg ser det kan der være take om 2 ting.

Virus i form af en eller anden orm der prøver at sprede sig selv

En hacker der forsøger at komme videre i det netværk han allerede er inde på.

Hvis vi skal kunne sige noget intelligent om hvad der er tale om skal vi se de meddelelser eller logfiler der viser dig at noget forsøger at komme ind på din maskine.

Husk at opdater din virusscanner, installer en firewall, Gå på www.spywarefri.dk og installer en spyware scanner, f.eks. ad aware eller spybot. Installer e.v.t. også hijackthis og post logfilen så vi kan se på den.
Avatar billede uffe23 Nybegynder
10. august 2003 - 23:26 #2
Har dem alle og computeren kører fint, så jeg er nok paranoi:)