Avatar billede avj Nybegynder
10. august 2003 - 14:11 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

slette sidehoved og fod

hej derude
hvordan slipper jeg af med sidehoved/-fod i word 2002?
der er ikke nogen data i men alligevel er de der stadig, det har aldrig før været et problem.

//avj
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 14:17 #1
vis -> lineal -> I bund og top på liniealen i venstre side, er der en grå markering. Hold musen hen over, og den skifter til en tovejspil, og du kan nu trække den op/ned.

Er det hvad du mener?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 14:18 #2
Dette skulle være det samme:

Filer -> sideopsætning -> fanebladet "margener" -> her kan du rette top/bund
Avatar billede avj Nybegynder
10. august 2003 - 14:21 #3
ja der er  godt nok men det er jo kun margnerne der ændres, sidefod/hoved forsvinder ikke :(
//avj
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 14:23 #4
Jeg forstår ikke helt, hvis sidefod/hoved ikke indeholder noget hvad er det så lige du vil slette?
Avatar billede avj Nybegynder
10. august 2003 - 14:26 #5
den plads den optager, og så synes jeg det er noget gris at den ligger der. Det har aldrig før været et problem
//avj
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 14:29 #6
pladsen den optager det fjernes du vel også ved at lave margen mindre
Avatar billede avj Nybegynder
10. august 2003 - 14:35 #7
Yes det er rigtigt, men det er sgu´da irriterende når man ved det kan lade sig gøre

//avj
Avatar billede -madman- Nybegynder
10. august 2003 - 14:40 #8
OMG!
Avatar billede -madman- Nybegynder
10. august 2003 - 14:40 #9
I ER EN FLOK IDIOTER!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 14:42 #10
Det var da en dejlig venlig udtalelse, og hvad bygger du den på, udtalelsen?
Avatar billede hcma Novice
10. august 2003 - 14:49 #11
avj>>> du kan jo oprette en ny skabelon med de tilrettede margener, så du i fremtiden har din normal.dot og den nye xxxx.dot
Avatar billede avj Nybegynder
10. august 2003 - 14:57 #12
det kan godt være men jeg sidder med et 32 sider dokument som jeg skal redigere for en anden,
-madman>> har din mor pisset på din sukkermad.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. august 2003 - 16:59 #13
-madman- => http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§ 2.1.8
"spamme, flame eller poste indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål."

§ 2.2
"Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg."

Dette er 1. Advarsel!

Rkhdk / CoAdmin
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 17:03 #14
Et eller andet sted, har jeg fornemmelse af, at du har ændret din visning til sidelayout i stedet for normal.
Sidehoved- fod er der altid. du kan indstille den til så lidt som word nu vil acceptere, men den er der altid.
Du kan ændre din visning til Normal, så ser du ikke sidefoden. Du ser den kun, når du har vis sidelayout.
Avatar billede avj Nybegynder
10. august 2003 - 23:06 #15
hov-sa >> det er ikke helt rigtigt, sidefod er noget du sætter ind, og derefter tager den den plads, som er nødvendig selve visningen af siden har ikke noget med sidefod at gøre, ved at bruge vis koder vil du se at der ikke er nogen sidefod i et nyt dokument, med mindre du har oprettet den i typografien som en del af normal.dot.
//avj :-)
Avatar billede jkrons Professor
12. august 2003 - 01:45 #16
avj-> Jeg må nu sige at i mine dokumenter (nye) har jeg både et sidehoved og en sidefod (men de er godt nok tomme). Det hedder jo heller ikke indsæt Sidehoved/fod, men VIS sidehoved/fod.

Og de optager (som tomme), den plads der er afsat til dem i skabelonen, normalt (uændret normal.dot) fra 1,25 cm nede på papiret til topmargen/hhv fra 1,25 fra papirets underkant til bundmargen.

Hvis de fylder mere end det, har du formodentlig fået dem ændret i skabelonen.

Du kan ikke se sidehovedets koder, med mindre du har aktiveret Vis - Sidehoved eller har (haft) noget stående i sidehovedet/foden.
Avatar billede avj Nybegynder
12. august 2003 - 23:29 #17
ja der skal vel ske ting og sager når man blander begreberne sammen, og det lykkedes mig at mixe fodnote og sidefod, og som bekendt er det jo ikke helt det samme. Så jeg kan godt forstå jeres frustration.
Men jeg er glad for at der er plads til os alle sammen selv om der engang imellem ryger et "tåbeligt spørgsmål" ;-).
//avj
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 23:32 #18
Det betyder bare, at vi allesammen bliver klogere ;-)
Avatar billede avj Nybegynder
12. august 2003 - 23:35 #19
og heldigvis for det :-)
//avj
Avatar billede jkrons Professor
13. august 2003 - 16:46 #20
;-)  og tak for point.