Avatar billede cyberfox Nybegynder
15. december 2000 - 04:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Net i DOS/Point til cyberfessor

Hejsa
Fortsættelse af spm. http://www.eksperten.dk/spm/38367
Først tak til cyberfessor, jeg har modtaget disketten, den finder netkortet og jeg kan pinge DOS maskinen, så langt så godt, men jeg kan ikke se den delte mappe på servern.
Vil net drevet hedde d: eller \\\\servernavn\\mappenavn eller...?
Når jeg logger på med en winME maskine med samme bruger/pass kan jeg godt se mappen

Jeg skulle nok lige forklare hvad det hele går ud på...
Jeg vil bruge en gammel Pentium-skod(100MHz) som MP3 player, jeg har fundet en MP3 player til DOS med LCD-Display support, for ikke at skulle høre på en harddisk i vil jeg så have MP3 filerne på en Win2000 server i et andet rum.
Avatar billede kingri Nybegynder
15. december 2000 - 07:16 #1
netnavnet vit hedde f.eks. \\\\workgrup\\mp3afspillerpc ..... hvor det er \\\\netværksnavn\\computer
tror jeg =).... MVH: Richard
Avatar billede burningice Nybegynder
15. december 2000 - 13:55 #2
Du kan ikke umiddelbart se hvad der er delt på de andre computere da netværk dos ikke er nær så fleksipelt som i windows.
Du kan dog ved at lave net view \\\\servernavn se hvad der er delt.

Prøv at skriv net use m: \\\\servernavn\\share

du har nu et drev der hedder m: men indeholder filerne fra \\\\servernavn\\share

Såre simpelt, mega genialt...
Avatar billede cyberfox Nybegynder
15. december 2000 - 22:27 #3
Genialt nu kører det :)
lige et sidste spm. hvordan for jeg den til at logge på uden at skulle skrive brugernavn og password?
Avatar billede burningice Nybegynder
16. december 2000 - 21:22 #4
det gør du ved... ja... hvordan er det nu... Jeg har det liggende på arbejdet så det bliver nok først på mandag. Men det er inde i en af ini filerne på disketten.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. december 2000 - 13:47 #5
hmmmm.... det er åbenbart ikke så ligetil alligevel. Når man specificerer password bliver der tilføjet to filer, stuffit.exe og stuffit.dat + en linje til autoexec.bat.
Det vi kan gøre er at du giver mig ALLE oplysningerne du skal bruge og jeg så laver en fuldt ud fungerende køreklar diskette til dig.

Username:
Password:
Workgruop/domain:
Net use:
DHCP/Fast IP (evt. hvilken):
Avatar billede cyberfox Nybegynder
18. december 2000 - 16:54 #6
Hej
Avatar billede cyberfox Nybegynder
18. december 2000 - 16:57 #7
Hej
Det lydder godt, da serveren ikke er på internettet kan jeg jo godt give bruger/pass her

Username: MP3
Password: musik
Workgruop/domain: TA
Net use: \\\\SERVER\\MP3
DHCP/Fast IP (evt. hvilken): DHCP
1000 Tak for hjælpen :)
Avatar billede cyberfox Nybegynder
18. december 2000 - 17:00 #8
hmmmm guderne må vide hvorfor jeg lavede det som et svar...  skulle selvfølig have accepteret cyberfessor\'s svar...
Avatar billede burningice Nybegynder
18. december 2000 - 21:06 #9
du skriver... ta... det er vel din workgroup, eller kører du domain??
Avatar billede cyberfox Nybegynder
19. december 2000 - 03:37 #10
Har modtaget disketten, det virker bare, Kanon!
endnu en gang tak for hjælpen :)