Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
10. august 2003 - 13:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IF sætninger

Jeg aner ikke hvordan sådan en opgave som den her skal gribes an...

Jeg har en søgeformular med 4 inputs. Alt efter hvilke inputs der fyldte skal en metode vælges.

Jeg har forsøgt mig med en if sætning er laver "and" "or" men kan ikke få det til at virke.

Kriterier for metodeudvælgelse:
- Hvis enten Husnummer eller Husdyr eller Antalpersoner er fyldte og Ugenummer er tomt skal metode 1 vælges.

- Hvis enten Husnummer eller Husdyr eller Antalpersoner er fyldte og Ugenummeret er fyldt skal metode 2 vælges.

- Hvis Husnummer og Husdyr og Antalpersoner er tomme og Ugenummer er fyldt skal metode 3 vælges.

---------------------------------
if not request("Antalpersoner") = "" OR not request("Husdyr") = "" OR not request("Husnummer") = "" AND request("Ugenummer") = "" then Meth = 1

if request("Antalpersoner") = "" AND request("Husdyr") = "" AND not request("Ugenummer") = "" then Meth = 2

if not request("Antalpersoner") = "" OR not request("Husdyr") = "" OR not request("Husnummer") = "" AND not request("Ugenummer") = "" then Meth = 3
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. august 2003 - 13:22 #1
If (husnummer<>"" Or husdyr<>"" Or antalpersoner<>"") And ugenummer="" Then metode_1

If (husnummer<>"" Or husdyr<>"" Or antalpersoner<>"") And ugenummer<>"" Then metode_2

If husnummer<>"" And husdyr<>"" And antalpersoner<>"" And ugenummer<>"" Then metode_3
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
10. august 2003 - 13:59 #2
Tak for hjælpen!

Vil du ik' have point?
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. august 2003 - 13:59 #3
np :)