Avatar billede jens_f Nybegynder
10. august 2003 - 00:47 Der er 8 kommentarer

Hvilke prosessor?? i en bærbar

Er igang med at købe en bærbar, der skal afløse den stationære, jeg har læst og læst, og er noget frem til at der er stor forskel på de forskellige prosessore. Jeg spiller i spil, men den skal aligevel kunne noget, jeg ønsker en lydsvag computer ikke noget med en larmende blæser osv. HVAD skal jeg vælge,
Har last om en hp pavilion ZE4453 med AMD ATHLON XP 2500+ til kr. 10.999 og en Mybook 2,667 Pentium 4 til kr. 12.999 og endeligt om en cybercom med AMD Athlon XP-M 2500+ til kr. 10.999. Hvor er den enne prosessor bedre end den anden, hænger ydelse og varme/støj direkte sammen. Jeg ville blive rigtig glad hvis nogen gad liste den forskelige typer med for og imod.
Jeg har ikke rigtig gennemskuet det med at jeg skal vælge antal point når jeg stiller det her spørgsmål, så hvis nogen gider at berige mig med deres visdom tager jeg gerne imod.
Hilen Jens
Avatar billede jens_f Nybegynder
10. august 2003 - 00:48 #1
JEG LAVEDE EN LILLE STAVE-FEJL - Jeg spille IKKE spil
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:52 #2
Generelle råd:

Køb kun bærbar med mobile processor. Eller bliver den hammer varm og bruger strøm som et svin.

Køb med Centrino så får du en rigtig god tid på batteriet.
Avatar billede jens_f Nybegynder
10. august 2003 - 00:55 #3
Tak dinkie, kan jeg lokke dig til at være lidt mere specifik, vil det sige at alle dem jeg nævnte i mit indlæg IKKE er mobile processore. der der forskel på f.eks AMD ATHLON XP og XP-M, eller er det kun Centrino der er mobil
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:58 #4
XP-M er en mobile processor så den er bestemt bedre end den anden..
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
10. august 2003 - 03:05 #5
Det lyder for mig som om du gerne vil have en bærbar, men egentlig ikke har brug for at den er bærbar og hvis dette er tilfældet, så køb dig en stationær igen. Du får meget mere for pengene når du køber en stationær.
Avatar billede jens_f Nybegynder
10. august 2003 - 21:13 #6
Både ja og nej, jeg har som sådan ikke brug for en bærbar, men jeg er træt af at have en computer der optager et helt rum, jeg vil hellere kunne sætte mig ind i stuen, eller på tereassen, når jeg lige vil tjekke mail osv, så det er helt bestemt en bærbar jeg vil ha. Men skal jeg side i sofaen, ved siden af min kæreste får hun knopper hvis den larmer. smil. Så jeg er stadig interesseret i et svar. Har netop modtaget en mail fra HP, og det viser sig at HP-pavilion ZE4453 er en mobil processor, så den ser lovende ud.
Avatar billede drot_bigear Nybegynder
13. august 2003 - 12:32 #7
Som dinkie skrev, så er mobile og centrino klart at foretrække til bærbare.
Jeg er selv igang med at købe bærbar, og har derved undersøgt hvad centrino er. Ud over, at den giver længere tid på batteriet, så er der ofte indbygget trådløs kommunikations moduler ind i bundkortet (WLAN).
Desuden, så er centrino processoren også hurtigere end man tror. en 1.3ghz skulle efter sigende køre 33% hurtigere end en 1,8ghz Pentium.
Avatar billede tonedialler Nybegynder
29. august 2003 - 10:00 #8
Hej!

Har selv en bærbar inspiron 1100 fra Dell... Det er den bærbare som indtil videre kører længst på batteriet... hele 4 timer. Den er desværre rimelig tung (3,2 kg). Den er udstyret med 512 mb ddr ram, 40 gb hd, 2 ghx mobile celeron processor, 14 tommer skærm, og koster 10500 ,- kr. Den kører som en drøm :-)