Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 00:35 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

finde en ip-adresse

Jeg sidder nu ved en computer der tidligere har været i et netværk med en anden computer. Nu skal jeg bruge denne computers ip-adresse, men jeg har ikke skrevet den ned. Kan jeg finde den i en logfil et sted på computeren, eller er der intet at gøre?
Avatar billede codemasterz Nybegynder
10. august 2003 - 00:36 #1
gå ind i konsollen (måske dos) og skriv ipconfig
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:37 #2
eller winipcfg
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 00:38 #3
Nej, altså den computer jeg var i netværk med's ip-adresse... undskyld mit kludrede sprog...
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:40 #4
Hmmm den er værre.. Har din computer været genstartet siden? Ellers skriv arp i en dos box..
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 00:40 #5
Ja, flere gange. Den er flyttet væk fra den anden computer i mellemtiden.
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:42 #6
Hmmm, ja så er der ikke meget at gøre.. Jeg kender ikke en metode og er heller ikke sikker på at der findes en..
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 00:43 #7
hmmm... jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt, hvis der er nogen der skulle have et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 00:44 #8
Det mener jeg heller ikke der er. Hvorfor skulle du bruge ipaddressen ? Måske vi kan hjælpe dig på anden måde.
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 00:49 #9
Denne computer står hjemme hos mine forældre. Den anden computer (den hvortil jeg skal bruge ip-adressen) er min egen. Jeg vil gerne kunne bruge denne computer med Remote Desktop. Det er der som sådan ikke noget problem i, men når jeg har en firewall installeret, kræver det at jeg indtaster den ip-adresse som kommer til at få adgang til denne computer. Problemet er så bare at der er 50 km mellem denne computer og min egen, så jeg kan ikke bare sætte mig op på en cykel, og jeg synes det er en lidt lang tur at køre i bil... Så hvis man nu bare kunne finde ip-adressen på denne computer på en eller anden måde ville der være en masse sparet... Nogen smarte idéer?
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 00:50 #10
Og desuden er det vist ved at være sengetid...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 00:54 #11
Du vil efter al sandsynlighed ikke kunne bruge ipaddressen til noget alligevel.
Hvis du har router, vil din ipaddresse være privat og kan derfor ikke bruges til noget på internettet. Har du ikke router har du sikkert en DHCP addresse. Den vil muligvis kunne bruges hvis din maskine altid er på nettet, idet den så blot bliver fornyet.
Men da du skriver at de begge tidligere har været i netværk sammen lyder det som om du havde router, og så er problemet at det er private ipaddresser.
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:56 #12
Glem det og find den i morgen..

Problemet er at når du kobler de to computere sammen i et netværk har de interne IP adresser og derfor ser du ikke den eksterne fra din egen. Så selv om du fandt en IP vil det være en lokal så den vil du ikke kunne bruge til en hujende fis.. (dog er der undtagelser - du kan jo køre på en switch der er koblet til internettet hvor du får tildelt globale IP til dem begge.. Meeeennn..)
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:56 #13
He he ja der var vi enige tonny.. :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 00:57 #14
dinkie >> Ja, det må man sige *g*
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
10. august 2003 - 00:59 #15
hvis du nu fik en af dine forældre til at finde ip'en. Så kunne du jo altid se om det er muligt at bruge Remote Desktop. Så slipper du for at cykle de 50 km :-)
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 01:01 #16
aspbuilder >> jeg er sikker på at det er fordi han netop er hos sine forældre han har problemet.. ;o)
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
10. august 2003 - 01:02 #17
ååhh sorry, så må han cykle hjem og tjekke ;-)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. august 2003 - 01:05 #18
Må man foreslå noget så gammeldags som telefonen? Kan du ikke hjælpe dine forældre med at stave til ipconfig/winipcfg?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 01:07 #19
redhat9user >> Som jeg forstår forklaringen er han på besøg ved hans forældre og der er ingen ved hans pc og det er den, han vil have ipaddressen på.
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 01:07 #20
igen en der ikke kan læse.. :o) Han ER hjemme hos sine forældre og hans pc er hjemme hos ham selv. Han ønsker ip på sin egen pc derhjemme - men gider ikke køre hjem for at se hvad den er..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 01:08 #21
dinkie >> Enig igen :-)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. august 2003 - 01:08 #22
Ooh, den med computernes placering havde jeg heller ikke fattet. Cykling er sundt, man skal ikek have ondt af en, der cykler 50km, man skal være misundelig :o)
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 01:08 #23
Ja det er utroligt.. :o)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. august 2003 - 01:10 #24
dinkie >> problemet kan også være at vi netop KAN læse.
Avatar billede turbox Nybegynder
10. august 2003 - 01:14 #25
nogen der har overvejet at oprette en dyndns adresse til den, det er da så dejligt nemt at bruge den til at finde en computer med :-D
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 13:23 #26
Ok, jeg må vist bare kaste håndklædet i ringen, bide i det sure æble og sige tak for hjælpen! Jeg må vist ud på en lille tur - suk. Tak for indlæggene :), Dinkie, du var den første der skrev at det ikke kunne lade sig gøre. Lav et svar, så får du point - andre der føler sig værdige til point kan jo prøve at lave et svar...
Avatar billede turbox Nybegynder
10. august 2003 - 17:25 #27
hvaaa... e det noget du skal bruge lige nu, eller er det til fremtidigt brug ???
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 18:09 #28
Så nu er jeg i KBH og har hentet mit IP-nummer...
Avatar billede turbox Nybegynder
10. august 2003 - 18:14 #29
sorry for svaret...... :-S

men hvis du skal lave det numme der en anden gang og gerne vil være sikker på at du kan finde din putter, så opret en dyndns adresse inde på www.dyndns.dk
der er ingen problemer med at tæske det ind istedet for en IP ;-

V.H. TurboX
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 18:15 #30
Hmm...du skriver at du synes dinkie skal have point, men accepterer svaret fra codemasterz ????
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 18:20 #31
Ja, det er min fejl - jeg ville egentlig have ventet med at give point til i aften, men jeg kom til at trykke på accepter istedet for udfør... kan jeg gøre noget for at ændre det?
Avatar billede mpej Nybegynder
10. august 2003 - 18:21 #32
turbox - tak for tippet, men det var jo desværre ikke lige det jeg skulle bruge her...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 19:17 #33
Nej desværre, det kan du ikke, men da du her har fortalt at det er en fejl, kan codemasterz gøre noget ved det, ved at oprette et nyt spørgsmål med pointene til dinke.

Codemasterz >> Så det var hermed en opfordring *s*
Avatar billede dinkie Nybegynder
11. august 2003 - 09:45 #34
Nej skidt med det.. Men tak alligevel.. Har en bunke point som jeg alligevel ikke bruger til noget.

Er kun glad for at kunne hjælpe - det er jo det vi er her for.. :o)