Avatar billede r1d1 Nybegynder
10. august 2003 - 00:30 Der er 5 kommentarer

Manglende driver til grafikkort, Win98/2

Hej
Jeg skal til at formatere en gammel computer med win98/2.
Jeg har prøvet det før og havde bagefter kun 16 farver på skærmen....
Så hvor i systemet finder jeg, og hvordan kopierer jeg grafik-driveren over på diskette.
(Fortæl mig ikke at jeg skal gå på nettet for at finde en, for det har jeg prøvet og det virkede ikke.)
Please hjælp mig !!!
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2003 - 00:32 #1
Glem alt om at få den ud på en diskette. Det er sgu for besværligt..

Sig hvad kortet hedder så skal jeg nok finde en driver til dig og give linket..
Avatar billede fromsej Praktikant
10. august 2003 - 00:38 #2
Jeg har aldrig prøvet det, og det lyder ikke ret nemt, men du kan finde oplysningerne via kontrolpanel-System, find hvad driverne hedder og gem dem.
Men det er noget nemmere at finde dem på nettet.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
http://download.com.com/3000-2086-10132058.html?tag=lst-0-1 - Sandra
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. august 2003 - 05:40 #3
Ren nysgerrighed, det er vel ikke Compaq presario?
Avatar billede r1d1 Nybegynder
11. august 2003 - 22:41 #4
---- Nej det er ikke en Compaq presario men en bambus (No name).
Tak for  de gode ideer.Jeg har prøvet dine hyperlink fromsej.
Men som jeg nævnte før. Det kan jeg sku` ikke finde ud af, når jeg står på siderne.Kortet er et gammelt NVDIA, og jeg prøvet at gå ind på deres hjemmeside, og hente en driver ned  - dog uden at det lykkes at få det til at køre bedre end med 16 farver.
Så spørgsmålet er ? Kan det ikke lade sig gøre at hente den driver ud på diskette, og hvad gør jeg en anden gang, når nogen spørger - Kan du ikke lige formatere min hardisk og ligge 98`ind igen.
Ofte er  det halvgamle pcèr, og ikke alle har adgang til internettet.
Er der virkelig ingen som har en god ide...?
Avatar billede magictouch Nybegynder
12. august 2003 - 06:31 #5
Som du selv skriver- halvgamle computere, du skal måske starte med w95, det kan trække 256 farver, som nok er det bedste du kan få ud af dem, og så hvis computeren er stor nok, kan du muligvis opgradere til w98.
>>og hvad gør jeg en anden gang, når nogen spørger, det er jo forskelligt, afhængig af hvad der er i dem.
Så om det er en god idé er noget du afgør