Avatar billede 1200 Nybegynder
09. august 2003 - 20:42 Der er 19 kommentarer

jljjljljljljljljl over hele skærmen. Bærbar Compaq.

Hjælp søges... når jeg tænder comén skriver den JL over hele skærmen.. det gjorde den også for 2 mdr. siden, men da fik jeg sendt den til rep. og har nu lige fået den tilbage, og de har skiftet, Hardisk, motherbord, cd/dvd/brænder-drev og og har indlagt nogle filer ... derunder dokumenter,, og outlook... men jeg kan ikke komme i kontagt med min Genop-retnings-cd......

Hvad sker der ?? og hvad kan jeg gøre...??
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 20:44 #1
Tjek i BIOS om din HD af en eller anden grund ikke bliver fundet.
Avatar billede 1200 Nybegynder
09. august 2003 - 20:48 #2
den bliver fundet .. jeg har fundet filer på harddisken ....
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 20:49 #3
Hvor langt når den inden de jljljlér kommer?
Er din HD Fat32 eller NTFS formateret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2003 - 20:59 #4
Tjek om der sidder en diskette i a-drevet :)
Avatar billede 1200 Nybegynder
09. august 2003 - 21:02 #5
den starter med det samme med jl
"Er din HD Fat32 eller NTFS formateret" jeg ved det ikke !
hvordan finder man ud af det ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2003 - 21:04 #6
feedback på Kommentar: john_stigers
09/08-2003 20:59:24    Tjek om der sidder en diskette i a-drevet :)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 21:08 #7
My mistake den er Fat32, ME kører ikke NTFS så vidt jeg husker.
Hvis ikke Johns forslag om disketten passer, så prøv at hente Fprot og scan for virus i dos.
http://www.avirus.dk/avirus.htm - F-Prot DOS virusscan
Det foregår fra to disketter, hent .exe filerne ned, dobbeltklik på dem en af gangen og hav 2 disketter klar.
Boot så op på diskette 1, der går lidt tid, så skal du skifte diskette,vælg menupunkt 2, så går der lang tid, til gengæld er der ikke virus på din PC mere, hvis det er årsagen.
Alternativt, hent en bootdiskette her www.bootdisk.com boot op på den, og skriv Fdisk/mbr .
Avatar billede 1200 Nybegynder
09. august 2003 - 21:08 #8
ingen disk i drev a ! = usb drev
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 21:12 #9
Der er noget her jeg ikke kan få til at hænge sammen, du skriver at jljljl starter med det samme, og du skriver også at du har fundet filer på harddisken?
Kan du overhovedet nå at komme i BIOS?
Avatar billede futte77 Nybegynder
09. august 2003 - 21:32 #10
Svare fjern suport for 1200.....

Ved tryk på f5 eller f8 kommer man frem til opstartvalgmulighederne,, og her blev c.bromt valgt...
Avatar billede futte77 Nybegynder
09. august 2003 - 21:36 #11
den starter op.. som normalt, og tæller ram, og harddisk op.. men når den normalt skal starte windows, .... skriver den jl over og over igen....
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 21:38 #12
Har i prøvet Fprot?
Men jeg hælder mere til en defekt HD, hvad med en bootdiskette, så i evt kan se om der overhovedet er liv i disken.
Avatar billede futte77 Nybegynder
09. august 2003 - 21:44 #13
1. der er liv i harddisken,, vi har igennem c.promten fundet flere filer som var blevet geninlagt... og...
2. i så fald skal jeg bruge en boot-cd... der er ingen diskdrev i maskinen, men der er et USB, drev.. som ikke virker uden Windows....

Hvor og hvordan anvendes Fprot???
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 21:49 #14
Fprot er en DOS virusscanner, men det kræver selvfølgelig at man kan boote på Floppy, for at bruge det efter min anvisning.
Kan i boote på ME CDén, og evt geninstallere styresystemet?
http://www.simtel.net/product.php?url_fb_product_page=61113 - BootCD
Avatar billede futte77 Nybegynder
09. august 2003 - 21:56 #15
det er endnu ikke afprøvet,, vil blive prøvet i morgen tidlig....
Avatar billede futte77 Nybegynder
09. august 2003 - 21:57 #16
intil videre tak.. vender tilbage i morgen tidlig om det virker eller ej.. men tak..
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 22:01 #17
OK, jeg krydser fingre imens.*S*
Avatar billede futte77 Nybegynder
17. august 2003 - 06:56 #18
jeg takker for dine svar .. men det virkede bare ikke... har nu sendt maskinen tilbage..... så må de skifte den harddisk engang til.... tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. august 2003 - 16:21 #19
OK.*S*