Avatar billede saj Nybegynder
09. august 2003 - 18:39 Der er 7 kommentarer

erfatinger med billig bærbar

Jeg søger folk der har erfatinger med en af disse to bærbare:

Acer TM233XCE: Celeron 2,0/14''/ 256MB/ 20GB
Mitac Mobile Celeron 2,0/14,1''/ 256MB/ 20GB

så hvis du har en, eller kender en der har, så vær vennelig at skrive din mening her.

//S.A.J.
Avatar billede saj Nybegynder
09. august 2003 - 18:42 #1
Mitac er forresten model MiNote 8677
Avatar billede saj Nybegynder
09. august 2003 - 19:04 #2
jeg har kun behov for efaringer med aceren, da der ikke er floppy drev i den anden...
Avatar billede maslow Nybegynder
09. august 2003 - 21:07 #3
Hej...
Aceren er en fin maskine som du kan erhverve dig for en fin pris...
Faktisk mener jeg ikke, at du kan erhverve dig en bedre maskine uden du skal spytte væsentligt mere i kassen.
Selve maskinen kører kanon godt, og processoren er faktisk den samme som sidder i væsentlig dyrere maskiner. Og ser man på RAM, 256 MB, så har maskinen alt hvad der skal til for at kunne køre de lidt tungere programmer.
Maskinen i sig selv er præinstalleret med den medfølgende software fra starten af og når du starter op, vil du oftest hører maskinen/processoren hvine lavt, dernæst for den bearbejdet windows og blænder op for skrivebordet, hvorefter blæseren typisk vil sætte igang.
Her deles de fleste meninger for og imod. Blæseren vil nu kører det meste af den tid maskinen er tændt, men tilgengæld syntes jeg ikke at den er generende, hvorimod andre mener, at det er ulideligt at høre på.
Lydniveauet svarer til blæseren på en Pentium II 400Mhz. desktop hvis det siger dig noget (ja, ved det godt, det er nærmest en maskinen der skal hældes kul på...)
Derudover er der kun at sige, at det er et brag af en maskine til prisen. Brænder, DVD o.sv.
M.h.t. Floppy kan jeg i øvrigt kun anbefale en USB memorykey, da de snart er nede i meget lave priser, og man er ikke begrænset af plads som på floppy...
Avatar billede saj Nybegynder
09. august 2003 - 22:13 #4
det er min mor der skal bruge den, og jeg har forslået hende at hun kunne få Mitac'en og en memorykey, men hun insistere på en med floppy, og jeg har efterhånden også set en del fordele i Acer'en. Den skal også kun bruges som "skrive-computer", men det kan ofte blive nødvendigt at den skal køre i en del timer, så det skal ikke være en computer der går ned pga fx over-ophedning.
Avatar billede saj Nybegynder
10. august 2003 - 20:43 #5
Er der ikke andre der har erfaringer??
Avatar billede maslow Nybegynder
10. august 2003 - 21:41 #6
hmm... Acer'en vil ikke gå ned pga. af overophedning... ter selvfølgelig med den som med andre, visse temperaturer som man skal holde sig indenfor, men ellers er der ingen risiko overhovedet ved at den kører med blæseren hele tiden. Ligeledes er disse temperaturer i området mellem 5 og 50 grader celsius, altså frarådes det at den bruges udendørs om vinteren og om sommeren i Sahara. Hvis det er til kontorbrug er Aceren egentlig ideel, da den kan (til tider) suge meget strøm ved brug af drev (CD/DVD) og det betyder et forbrug på 3 - 3½ gange mere end hvis man skriver dokumenter og bruger regneark. Men sådan er det i øvrigt med alle andre Bærbare i større eller mindre grad.
Avatar billede saj Nybegynder
10. august 2003 - 23:53 #7
okay, tak for hjælpen, hvis du vil have point må du lige smide et svar...