Avatar billede arneb Nybegynder
09. august 2003 - 16:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

AntiEXE virus

Efter at have installeret norton antivirus har min computer fundet en virus (AntiEXE) der gør at den ikke kan starte op...
Jeg har lavet en rescue disk fra norton's hjemmeside, som har scannet computeren. Den kan dog ikke fjerne problemet...

Er der evt. et andet program jeg kan bruge?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. august 2003 - 16:16 #1
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. august 2003 - 16:22 #2
Du kan i hvert fald starte med en onlinescanning. Øverst på siden her og til højre: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Hvis det ikke fjerner dit skidt så skal jeg lige spørge hvilket styresystem du bruger, og om du kører FAT32 eller NTFS (hvis XP)
Avatar billede arneb Nybegynder
09. august 2003 - 16:24 #3
Jeg prøver lige med avirus.dk problemet er jo at jeg ikke kan komme til at starte computeren op, så onlinescanning er nok ikke mulig.
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. august 2003 - 16:26 #4
Ok, så ikke lige at din pc ikke kunne starte op, ja men så må du gøre som jacobclausen siger. Scan med F-Prot, som du så først skal have downloadet fra en anden pc.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. august 2003 - 18:06 #5
Hjalp det ?
Avatar billede summer Mester
10. august 2003 - 00:00 #6
Svar lige perhaps ang. FAT32 eller NTFS. Hvis det er FAT32 så få de to disketter med F-PROT hentet og brugt i en fart - som jakobclausen linker til
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm F-PROT er særdeles effektiv da prg. scanner fra dos
Avatar billede arneb Nybegynder
10. august 2003 - 13:08 #7
Mange tak - det virkede!!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 13:11 #8
Godt, jeg takker!
Avatar billede arneb Nybegynder
10. august 2003 - 13:11 #9
Fik du points?? Sidder vist og klokker lidt i det...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 13:14 #10
Jaja jeg har fået 40 point!
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. august 2003 - 13:15 #11
arneb.. nu husker du vel også lige at scanne dine disketter, så det ikke sker igen?