Avatar billede vampire_x Nybegynder
09. august 2003 - 10:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

deaktiveret kommandoprompt

Hej, jeg har et problem med en .bat fil som jeg SKAL have til at køre, men når jeg prøver så står der bare "kommandoprompten er deaktiveret af administratoren. tryk på en hvilkårlig tast for at fortsætte" og så går den ud igen... jeg har søgt rund på google og spurgt folk men de har ikke nogen ide om det, så hvis i kan hjælpe er der 200 point til gutten der løser mit problem...
Avatar billede phpwiz Nybegynder
09. august 2003 - 10:13 #1
er det på din egen pc ?

Hvis det er på din skoles så tror jeg ikke umiddelbart der er noget at gøre ?
Avatar billede omen Nybegynder
09. august 2003 - 10:24 #2
http://fwm.o4.dk/reg.reg hent den og kør den, så burde det virke igen!
Avatar billede janpo Nybegynder
09. august 2003 - 10:25 #3
Er selv admin, kommandoprompten bliver som regel deaktiveret af sikkerhedshensyn.
Avatar billede omen Nybegynder
09. august 2003 - 10:36 #4
Hvis den reg filer stadig ikke vil få det til at virke, så prøv dette:
Gå ned i Start->Kør og skriv:
gpedit.msc
Derinde går du ned på 'Administrative Templates', der er to, men det er den der vises under User Configuration.
Når du er derinde, klikker du på System.
Så kommer der en liste i det andet vindue, og der er en der hedder 'Prevent access to command prompt'
Dobbelt-klik på den, og sørg for at den er sat til Disabled!
Avatar billede vampire_x Nybegynder
09. august 2003 - 10:49 #5
tak omen, det virker
Avatar billede omen Nybegynder
09. august 2003 - 10:55 #6
Ohhh, 200 point, ik dårligt!
Og velbekomme *L*

Bare for at være nysgerrig, hvilken en hjalp?
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. august 2003 - 10:58 #7
det er da en dygtig admin, som har sat den computer op, hvis man kan omgå det så nemt :)
Avatar billede omen Nybegynder
09. august 2003 - 11:03 #8
Det kan være han selv er admin, men at den er blevet deaktiveret ved en fejl...? Could be though...
Avatar billede omen Nybegynder
09. august 2003 - 11:07 #9
Well, vampire_x, selvom det er lækkert nok med 200 point, er det dog waaay to much, for det svar jeg gav, så jeg har ikke go' samvittighed med det.
http://www.eksperten.dk/spm/385445 - smut herover og få dine point!
Avatar billede vampire_x Nybegynder
19. august 2003 - 16:48 #10
eh? jeg har 2195 point eller noget og jeg fik det til at virke pga dit svar... du har fortjent pointene omen...
Avatar billede omen Nybegynder
20. august 2003 - 12:09 #11
Ok :)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
01. november 2003 - 11:57 #12
du kan oxo baer oprette en tekstfil hvor du skriver kommandoen ind (HELE kommandoen) og så gemme den som (navn).bat - og så dobbeltklikke på den - så skulle det virke
Avatar billede omen Nybegynder
01. november 2003 - 14:28 #13
Nope, ikke hvis commando prompten er deaktiveret!
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
01. november 2003 - 14:56 #14
det gør det oppe på vores skole - der er den deaktiveret og der står det samme som nævnt - men jeg kan godt bruge tekstfiler!