Avatar billede surfersinfo Nybegynder
14. december 2000 - 20:39 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Vil I vurdere mit site?

Hej.
Hvad er jer fagmænds vurdering af http://www.surfersinfo.dk ?
Jeg er webmasteren og modtager derfor meget gerne råd!
Det skal siges at jeg - når det kommer til stykket - nok mest er stærk inden for sitets emne og mindre inden for den harske java / php / asp programmerings verden.
Hvis nogen synes at ideen bag hjemmesiden er god og måske har interessere i et samarbejde om en forbedring af sitet, så kontakt mig! (fx. et bedre forum)
Tilgengæld kan jeg tilbyde bannerplads + kredittering

Avatar billede Slettet bruger
14. december 2000 - 20:46 #1
Jeg synes at det er en god ide og sitet er da blevet meget godt.

Nu er jeg bedst til Design, og det har du da klaret meget godt jeg kan meget godt lide knapperne.

Jreg kan tilgengæld ikke så godt lide de fadende sider, de skulle bare være en enkel streg som i overskriften og hvis der skal være en ramme synes jeg også at den skal omkrandse i bunden.

Mht. det landkort du har sat på siden, så er der en grøn streg i venstre side som ikke burde være der. Jeg tror heller ikke at Jubii er helt glade for at du bare har taget deres billede, lav evt. farvene om.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2000 - 20:47 #2
Jeg vil da gerne hjælpe hvis det bliver nødvendigt. osj@device.dk - www.device.dk
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
14. december 2000 - 21:00 #3
Synes du ikke at det er lang tid om at loade ind?
Jeg forestillede mig at det ville gå mere smertefrit, hvis rammerne blev kvittet!
Det kræver bare at fx. forum, brugtbørs mm kunne implementeres direkte.
Er du stærk i programmering?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
14. december 2000 - 21:17 #4
Hallå
- SÅ AFSKRÆKKENDE ER DEN DA VEL HELLER IKKE?

Avatar billede vandhunden Nybegynder
14. december 2000 - 22:44 #5
Jeg synes det er en fin side. Dog mener jeg at topframen er alt for stor til 800x600, en fylder det halve af skærmen og det er for meget. Ellers ser det helt fint ud. Og jeg synes at stilen passer meget godt til emnet surfning.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2000 - 23:04 #6
Hvorfor afviste du mit svar, jeg kom da med konstruktiv kritik...
Avatar billede mowo Nybegynder
15. december 2000 - 12:07 #7
Flot side - let at overskue - god navigation
dejlige farver, man får næsten vind i håret - flot grafik, men toppen virker ved logo let forrykket.
Men ellers god vind med siden..
Avatar billede thekrew Nybegynder
15. december 2000 - 16:55 #8
jeg vil bare lige spørge din vandrette menu hvilket font brugte du..det er ellers meget professionelt lavet
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
15. december 2000 - 17:35 #9
Jeg bruger \"Eras Demi ITC\" i menuen.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
15. december 2000 - 17:41 #10
TIL SPACEMANIC / andre
Undskyld at jeg afviste dig, men det er første gang jeg bruger experten og trykkede på alt i min forvirring!
Mener du at du måske vil hjælpe mig med lidt programmering?
Jeg kan ikke finde ud af det og orker næsten ikke at sætte mig ind i det, idet at min interesse ikke er hjemmesiden for teknikkens skyld, men hjemmesiden for emnets - hvis du forstår!

Det ville være meget cool hvis du / en anden vil hjælpe mig med programmeringen på sitet!!!
Avatar billede thekrew Nybegynder
15. december 2000 - 20:25 #11
er det muligt at du kan sende den til mig
stix@thekrew.dk
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
15. december 2000 - 20:30 #12
Kanon fedt site!!! Designet er lavet ret godt!!!
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
16. december 2000 - 14:29 #13
Som nævnt ovenfor:
Det ville være meget cool hvis du / en anden vil hjælpe mig med programmeringen på sitet!

Er der nogen der måske vil det=
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2000 - 14:38 #14
1. Den font du bruger til tekst, (mangel på font) passer ikke ind i resten af sidens udseende.

2. Optimeret til MIE 5,0 = Ikke proff.

3. Hele sitet ser ud som om du har pakket Vita-vrap omkring, eller jeg har et par fedtede briller på. Større kontrast tak!

4. Kan godt lide din brugtbørs!

5. Kan ikke lide links der har samme farve som resten af teksten..Hvordan skulle andre end dig have nogen som helst mulighed for at vide at det er et link?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
19. december 2000 - 23:52 #15
OK.
Du lader ikke meget stå tilbage...
Mht til font så er det vel en smagssag.

Avatar billede surfersinfo Nybegynder
19. december 2000 - 23:55 #16
...som nævnt andetsteds: \"..jeg er nok mest er stærk inden for sitets emne og mindre inden for den harske java / php / asp programmerings verden.\"
.......
Så du skal nok ikke forvente hardcore webmastering
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
29. december 2000 - 15:45 #17
Selvom jeg ikke umiddelbart var begejstret for dine forslag er jeg alligevel kommet til fornuft og hár ændret følgende:
- fonts
- link farve
Er det ikke bedre nu?
( http://www.surfersinfo.dk )
Tak for hjælpen!
Avatar billede repsac Nybegynder
29. december 2000 - 16:03 #18
Hmm aner det ikke, men nu ser det helt godt ud (som kun en rigtig jyde kan sige det ...).

Din topframe fyler altså for meget (600x800) - færdig!
Hvis man tager alt det \"overflødige\" med ud over logo\'et kan du spare ca. 70px ... ret meget i 600x800 for højden er jo ikke mere end ca. 450! (afhæger selvfølgelig af hvor mange bar\'e man har (regnet med \"Standard Buttons\" og \"Address Bar\"))

Din frame til højre som skal fylde skærmen ud er så bred så der er scrolling ...
<frame name=\"hovedramme5\" src=\"hoejre.htm\" scrolling=\"auto\" target=\"_self\">
ændres til
<frame name=\"hovedramme5\" src=\"hoejre.htm\" scrolling=\"NO\" target=\"_self\">
i linje 41.

I bunden af siden (under \"INFO\") er tekststørrelsen nok lidt for stor.

Godt nok er det afsluttet, men hva\' fa\'en ... hvis du kan bruge det! (det håber jeg da ...)

Casper
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
29. december 2000 - 16:12 #19
Tak Casper
Jeg kan vidst altid bruge gode råd...BARE FYR LØS!
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
02. januar 2001 - 21:16 #20
Hej Repsac
Jeg har ændret sitet fuldstændigt nu! Er det ikke bedre?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
02. januar 2001 - 21:18 #21
Hej Elbarto
Jeg har til trods for mit første sure opstød fulgt dine råd.
Hvad siger du til resultatet?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. januar 2001 - 22:31 #22
Jeg synes det er blevet rigtig flot! Topkarakter på den.
Avatar billede mowo Nybegynder
03. januar 2001 - 08:41 #23
Hej
Jeg syntes siden er meget flot og meget behagelig at kigge på.
Jeg har kun en lille bemærkning, og det er at grafikken virker lidt klemt i toppen af siden. Jeg ville rykke toppen 5-10 pixel ned fra toppen, så den ikke virker så inde klemt.
mowo
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
03. januar 2001 - 08:58 #24
Ja jeg synes egentlig at du har ret mht. toppen. Men den tidligere versions top fyldte FOR meget og jeg er lidt usikker på hvor meget en fast top må fylde uden at det virker distraherende i fx 600x800 pixels.
Selv bruger jeg 1024*768.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 21:25 #25
Til elbarto
SOm nævnt andetsteds har jeg fulgt din og de andres råd.
Mht. at optimere til Microsoft, så har jeg svært ved at se andet udvej! Jeg har forsøgt at lave sitet i både Dreamweaver og GoLive og det bliver det ikke stort bedre af. Eftersom jeg ikke har tid til at bruge Notepad, så har jeg svært ved at se anden løsning end at fortsætte.
Har du en anden løsning?
Mht. til MIE ikke er proff kan jeg kun henvise til at Jubii selv reklamerer med det samme:

Jubii er optimeret til Microsoft Internet Explorer
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 21:29 #26
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at tjekke sitet i alle de mest brugte browsere.

Gør i andre det altid?

Jeg ved at siden vises \"optimalt\" i explorer og Netscape 6