Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. august 2003 - 17:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Zywall opsætning halter.

Hejsa.

Jeg sidder lige og prøver at sætte en Zyxel Zywall 2 op, men det går ikke helt efter hensigten.

_Umiddelbart_ virker den fint som både DHCP client og server. Den modtager IP fra TDC og fordeler IP'er til netværket som den skal.

Men så går den ikke længere.
Den _vil_ resolut ikke koble op på nettet.

Og det er ikke kun PC->ZyWall->Inet der halter, det er også Zywall->Inet, da den fejler når den skal hente tiden fra en server.

Jeg har endda prøvet at disable firewallen helt, uden held.

Er der nogen der har nogen forslag?

På forhånd tak!
Avatar billede tv2 Nybegynder
09. august 2003 - 14:07 #1
Har du prøvet at opdatere firmware... og eventuelt tjekke DNS servere mv...

Zyxel skriver også følgende:
http://www.zyxel.dk/faq/faq_02.php?faq_id=18
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
09. august 2003 - 15:23 #2
tv2 >> Du er min nye bedste ven! :P
Som årene har indhentet mig, er jeg blevet eminent til at overse det åbenlyse.
Den fik et hårdt spark firmware op bag i, og spinner nu som en mis!

MIAUV!!!

Takker du.

Mvh. Jakob
Avatar billede tv2 Nybegynder
10. august 2003 - 19:20 #3
Altid rart når det hele kommer til at spille som det skal....

.... Og, det var så lidt.