Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
08. august 2003 - 11:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dual CPU bundkort

Jeg ville være meget taknemmlig hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at finde at bundkort der understøtter 2800, 3 GHz eller 3.06 GHz CPUer.

Jeg kan ikke finde nogen bundkort uden det er til Xeon CPUer.

Hvis I har nogle gode forslag eller alternativer er jeg også meget intresseret.

Det skal være dual og helsr med en fornuftig FSB. Dual channel eller RD RAM er også, er ikke et krav men ville være en fordel.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. august 2003 - 11:07 #1
tror ikke der er et Socket 478 (P4) Dual board..

Intel har ikke lavet et, andet end til XEON
http://intel.com/products/browse/motherbd.htm?iid=Homepage+Find_motherboards&
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. august 2003 - 11:09 #2
du kan gå ind på edb priser og så bruge søge funktionen. her skriver du så

2xsocket
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. august 2003 - 11:09 #3
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. august 2003 - 11:11 #4
zyphon => og du har selvfølgelig prøvet det og set der ikke er nogle dual socket 478 ik? ;o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2003 - 11:16 #5
Det findes ikke til P4 (socket 478)
http://www.acme.com/build_a_pc/chipsets.html

Kig istedet efter motherboards med amd760mp chipsettet. Det er dual Athlon mp motherboards.
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
08. august 2003 - 11:17 #6
Jeg kender godt EDBpriser og jeg er selv EDB konsulet, men jeg har brugt en del tid på at gennemse nettet for board og det er rigtigt nok som rkhdk siger at Intel ikke har lavet noget andet end til Xeon. Jeg sidder og overjever nogle alternative mærker.

Ellers må jeg jo bide i det sure æble og købe server board (det kommer bare til at koste en server kabinet, speceil strømforsygning og Ca. 8 K for 2 Xeon 2800 :-) det er en større forhandling end bare et alt dual board :)

Men ellers tak for svarende indtil videre.
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. august 2003 - 12:19 #8
hvor stod der det skulle være P4 ?

Står bare det ikke skulle være xeon!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. august 2003 - 12:23 #9
det ligger lidt i spm'et

understøtter 2800, 3 GHz eller 3.06 GHz CPUer.

AMD har endnu ikke lavet så hurtige CPU'er ;o)

men ja, der står understøtter og AMD kommer jo nok med så hurtige CPU'er
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2003 - 12:25 #10
Tjaaa... så kig på de 2 links jeg lagde tidligere. Det er et dual AMD motherboard og 2 stk 2600 amd mp processorer.

(Og jeg forstod også spørgsmålet som om det skulle være P4)
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
08. august 2003 - 12:32 #11
Ja, jeg har lige læst en test, hvor Xeon banker AMD 940 typen.

Men Xeon er sku for dyre. Pt. kan jeg vælge en 3.06 som jeg tror ville give bdre performace end dual AMD 940 typerne.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. august 2003 - 12:34 #12
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
08. august 2003 - 12:40 #13
RKHDK - Nej... ikke den. men den opteron 144, kan jeg ikke finde en pris på.
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. august 2003 - 12:42 #14
jaah ok så! :)
Troede faktisk at AMD var højere oppe end de var!
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
08. august 2003 - 13:22 #15
Zyphorn :Ja, det er ikke lige til at finde den der yder mest, men også er til at betale. Derefter er også ret så egentlige dual boards

Har også lige fundet ud af at med Inventor, Viz/MAX kan man få ca 20 mere kraft, ved at slå HT fra.
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
08. august 2003 - 13:23 #16
ret få dual boards - skulle der ha' stået.