Avatar billede dm-bm Nybegynder
08. august 2003 - 11:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dæmpet lys og lilla hinde.

Jeg har fået et problem med min skærm. På det sidste er den begyndt lige pludselig at dæmpe lyset helt ned som om den selv skruer ned for lyset. Nu er den ydermere begyndt at nærmest at ligge en lilla hinde over skærmbilledet. Til tider i længere tid og andre gange i et kort glimt. Jeg har prøvet at klappe lidt på siden af den og det hjælper somregel. Er der nogen der har hørt om problemet? Kan det være støv. Skærmen er snart 4 år, så jeg ved godt det nok er times til en ny, men... kan det mon fixes på egen hånd? Nogen der ved hvor jeg kan købe bare en billig 17" skærm? Så billigt som muligt. På forhånd tak!

DM
Avatar billede delphinarious Nybegynder
08. august 2003 - 11:02 #1
Det kunne godt lyde som om det er billed-røret der har problemer. Har du højtalere eller andre ting med magneter i, stående tæt ved den? I så fald, prøv at flytte dem, og giv det en dags tid til at falde på plads igen.
Avatar billede lrd Nybegynder
08. august 2003 - 11:08 #2
www.edbpriser.dk har billige skærme.

eller prøv www.papkassen.dk

Du kan prøve at rense din skærm ved at puste alt støvet væk inde i den
Avatar billede dm-bm Nybegynder
08. august 2003 - 11:12 #3
Nej jeg har min computer sat over mit anlæg, og den tætteste højttaler står ca. 1 m fra skærmen. Den lilla hinde kommer som et knips med fingrene. Den har allerede gjort det 4-5 gange de sidste 10 min. Kun korte glimt end til videre. Lige da jeg tændte skræmen filppede den helt ud. Op og ned for lyset og skiftende fra lilla til almindeligt lys, hvorefter den var helt lilla i et minuts tid. Småtræls.. :o/

DM
Avatar billede lrd Nybegynder
08. august 2003 - 11:13 #4
Lyder som billederøret er stået af
Avatar billede dm-bm Nybegynder
08. august 2003 - 11:17 #5
Jeg accepterer og siger tak for de links. Jeg må bare ha' en ny. :)

DM
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2003 - 11:22 #6
Min gaaaaamle 14" gjorde det samme. Hver gang den gjore det, fik den en på hatten. Så kunne den lidt igen. Men det var kun et spørgsmål om tid, før den stod helt af.
Så gå du hellere på udkig efter en ny 17". De kan fås for under 1000,-
Avatar billede cluster.one Nybegynder
08. august 2003 - 11:23 #7
Kunne det ikke også være skærmkablet der havde en løs forbindelse? Du kunne jo lige prøve at rykke i det før du køber en ny skærm.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
08. august 2003 - 11:24 #8
Jeg har prøvet at rode lidt med kablet. Der sker ingen forskel før jeg lige klapper den nogen. :D
Avatar billede dm-bm Nybegynder
08. august 2003 - 11:27 #9
Det er en gammel 15" SMILE KFC CA6515DL. Den har aldrig været ret god. Den har altid været meget mørk i skærmbilledet. Det var en typisk skærm der fulgte med LEASY's lorte computere for 3-4 år siden.
:D
Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. august 2003 - 20:35 #10
Grrrrrrrr nu har jeg fået en anden skærm, men............ den gør nøjagtig det samme. Det hjælper lige så snart jeg prikker lidt på skærmkanten med en finger og der sker intet hvis jeg gør det samme på mit tower. (ikke nogen voldsomme slag). Så det er som om det er omkring skærmene der sker noget !?
Jeg har somsagt skiftet skærm og det er det samme. På den nye skærm sidder et nyt skærmstik. Kablet til strømmen er det samme men næsten nyt. Kan det virkelig have noget med farverne at gøre ??? Det virker f..... mystisk !!!
DM
Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. august 2003 - 20:36 #11
Jeg er forresten villig til at give en god klat point hvis et svar kan føre til en løsning...
Avatar billede kristoffer Nybegynder
29. september 2003 - 12:31 #12
Jeg har samme problem med min skærm. Hvad fandt du ud af?
Avatar billede dm-bm Nybegynder
26. november 2003 - 03:55 #13
Fandt ikke ud af noget. Den må bare ha' været ved at stå af. Jeg fandt mig en anden gammel skærm i en bytte container på en genbrugsstation. Den gjorde det samme efter et par dage bare med helt rød farve. :D Troede det var mit grafikkort, men nu har jeg en anden skærm uden disse problemer.