Avatar billede mvk Nybegynder
07. august 2003 - 22:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Font på www.redzone.dk

hvordan kan det være at de på http://www.redzone.dk/ kan vise tekst under eks. community som ikke er de normale fonte til nettet. de bruger en pixelfont.
Avatar billede codemasterz Nybegynder
07. august 2003 - 22:29 #1
Hvis du har pixelfonten, kan du se den, ellers ikke.
Så har de åbenbart "håbet" på at folk havde den.. Sådan vil jeg umidbart se det :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. august 2003 - 22:31 #2
Kigger man i deres kilde, kan man se at de bruger en class:

.txtgrpal{font-size:8px;font-family:"kroeger";color:#6F6F6F;text-transform:uppercase}

Og her at de bruger en font der hedder kroeger. Så jeg tror simpelthen de har fonten liggende som et plugin, som bliver hentet sammen med siden og derfor kan de vise det.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. august 2003 - 22:33 #3
Avatar billede codemasterz Nybegynder
07. august 2003 - 22:35 #4
Altså at man downloader skrifttypen ned i ens "windows/fonts"?
Det lyder lidt "underligt".. Er det lovligt? ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. august 2003 - 22:40 #5
@font-face {
    font-family: hooge;
    font-style: regular;
    font-weight: normal;
    src: url(hooge0.eot);
}

@font-face {
    font-family: kroeger;
    font-style: regular;
    font-weight: normal;
    src: url(kroeger0.eot);
}

@font-face {
    font-family: standar;
    font-style: regular;
    font-weight: normal;
    src: url(standar.eot);
}

Ovenstående er taget fra.
http://www.redzone.dk/css/cocacola.css

Her kan du se fontene (standar.eot, kroeger0.eot etc)
Jeg er ikke 100% sikker, men mener simpelthen bare at de bliver lagret i browserens hukommelse, så den kan vise fonten, og ikke i selve windows
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. august 2003 - 22:53 #6
Du kan læse mere om WEFT, der konvertere din fonte til .eot filer på nedenstående link.

http://groups.msn.com/MicrosoftWEFTuserscommunity/_homepage.msnw?pgmarket=en-us

/per
Avatar billede mvk Nybegynder
07. august 2003 - 23:47 #7
okay så de embedder fontene i stylesheetet med Web Embedding Fonts Tool - det er fanme smart
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. august 2003 - 23:49 #8
Ja lidt - Men man skal vide at ens brugere har en nogenlunde forbindelse, for det tager jo lidt tid at hente dem.
Avatar billede mvk Nybegynder
12. august 2003 - 10:52 #9
thanks :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 10:54 #10
Jeg takker også!