Avatar billede apocryphal Nybegynder
07. august 2003 - 21:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dual CRT skærme på Hercules Radeon 8500 LE 128

Hey. Jeg har grafikkortet Hercules Radeon 8500 LE 128 MB.

Jeg har købt to ens TFT skærme, som ikke har DVI indgang. Jeg ønsker at kører disse i Dual view.

Jeg har til dette, blot tilsluttet den ene skærm den almindelige Analog udgang (DIN-15 stikket), og den anden igennem en adapter som omformer fra DVI til DIN15 til DVI udgangen...

Systemet registrerer tilsyneladende begge skærme - der kommer i hvertfald to frem på listen under skærmegenskaber (jeg bruger Windows XP). Men - der kommer bare intet billede på skærm nummer 2... Jeg har self. prøvet at bytte stikkene om - så det er ikke skærmen der er defekt.

Nogle der har en idé om, hvad pokker der kan være galt her?

--
Jonas
Avatar billede cwd Nybegynder
07. august 2003 - 22:12 #1
Har du sadt kryds i "Udvid min Desktop til denne skræm"
Avatar billede apocryphal Nybegynder
07. august 2003 - 22:25 #2
Ja, hverken det, eller cloned image virker... Det er som om, at der ikke engang er output på DVI udgangen...

Det er sådan et Sandberg kabel jeg har købt, der bruges til at omforme med.

--
Jonas
Avatar billede krusell Nybegynder
08. august 2003 - 14:05 #3
Der skal være indbygget DVI til CRT omformer på bundkortet (eller kablet/skærmen) for at det virker med en DVI-CRT kabel.
Måske er det det, der er problemmet.
Avatar billede apocryphal Nybegynder
08. august 2003 - 18:16 #4
Yeps, jeg snakkede med deres Tekniske Support idag. De sagde at jeg skulle bruge en speciel adaptor til Radeon. Jeg ved så bare ikke helt hvor sådan en købes...

--
Jonas