Avatar billede bjarke Nybegynder
14. december 2000 - 18:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælpfil (til Borland Builder)

Jeg ved ikke om dette egentlig hører til i programmerings-kategorien, men jeg kunne ikke finde noget bedre.

Hvordan laver man en hjælpfil (*.hlp)? Jeg vil gerne lave en hjælpfil til mit C++ Builder program.

-Bjarke
Avatar billede ghandi1346 Nybegynder
16. december 2000 - 00:51 #1
Du skal først of fremmest have nogle inputfiler klar:
- topic file: er kilden for en Windows help  fil, som er i .RTF format.
- Event. billder/grafik i f.eks, *.BMP format.
- En help project file i .HPJ format.
Disse filer skal så bruges i en help compiler til at lave en .HLP fil. Eksampel på en help compiler er Microsoft Help Workshop, som du finder i \\CBuilder\\Help\\Tools.
NB. du kan ellers også købe/share en help-authoring program til formålet. Eks. på shareware software er HelpScribble http://www.tornado.be
eller købe/download demo ver. af ForeHelp: www.ff.com
Avatar billede bjarke Nybegynder
17. december 2000 - 17:15 #2
Takker. Jeg må vist ud og finde mig en help compiler.
Avatar billede beaviz Nybegynder
17. december 2000 - 18:55 #3
Der MÅ være andre?
Avatar billede bjarke Nybegynder
18. december 2000 - 11:48 #4
Hvad mener du? http://www.installshield.com for eksempel?
Avatar billede ghandi1346 Nybegynder
18. december 2000 - 21:18 #5
godt sp. jeg har kun brugt installshield (som i øverigt følger med Builder Prof.)en gang til at installation-authoring (for min c++ builder applikation). jeg har den ikke længere og jeg ved faktisk ikke om den kan bruges til at laver .hlp filer.
Avatar billede bjarke Nybegynder
18. december 2000 - 22:35 #6
ghandi >> Jeg tror ikke, at man kan lave hjælpfiler med installshield, men jeg er dog ikke sikker. Min sidste kommentar var egentlig en bommert - det var fordi jeg tænkte på noget andet, så

beaviz >> glem bare min kommentar.
Avatar billede bjarke Nybegynder
18. december 2000 - 22:47 #7
Men når vi nu alligevel taler om installshield og Builder. Hvordan finder jeg ud af hvilke dll\'er jeg skal have med i mit setup-projekt?
Avatar billede ghandi1346 Nybegynder
20. december 2000 - 19:44 #8
jeg kan ikke huske det lige nu, men det er en lille exe fil, som kan finde ud af det for dig. du har min. brug for vcl30.bpl og cp3240mt.dll
Hvis du nu opretter et spørgsmål men nogle gode points, så skal jeg nok finde svaret til dig:))
Avatar billede bjarke Nybegynder
20. december 2000 - 21:14 #9
Hvad er gode points???? Spørgsmålet kommer om et øjeblik...