Avatar billede betax Nybegynder
07. august 2003 - 19:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

bundkort via kt 133/chipset hvilken cpu?

har fundet ud af jeg har et via kt 133/chipset bundkort men kan det klare en ny cpu? altså en amd 3000+
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. august 2003 - 19:59 #1
med 99.99999% kan jeg sige NEJ den kan max klare en 1.4Ghz Thunderbird/Duron

hvilken producent/bundkort har du?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. august 2003 - 20:00 #2
Det skal du ind på bundkort producentens side for at finde ud af. Umiddelbart tror jeg det ikke da det er et lidt ældre chipset. Aida32 og SiSoft Sandra kan fortælle dig hvem der har produceret bundkortet. Begge kan findes ved en simpel http://www.google.com søgning
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. august 2003 - 20:01 #3
hotadpole => nemmer link til Adia32 ;o)
http://www.aida32.hu/aida32.php

betax -> jeg har KT133A og jeg kan IKKE køre med mere en Thunderbird/Duron 1.4Ghz
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. august 2003 - 20:05 #4
Det er muligt at du kan køre mere end 1.4 ghz t-bird.

På nogle af asus kortene, er det muligt at anvende en hurtigere thoroughbred CPU, hvis model nr på moboet er højt nok. Forskelligt fra model, til model.

Men som de andre. NEJ du kan IKKE bruge den cpu!
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. august 2003 - 20:06 #5
kt133, er et ældre chipset, og den cpu du snakker om det er en af de nyeste på markedet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. august 2003 - 20:09 #6
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. august 2003 - 20:17 #7
rkhdk==> Jeg kunne sgu' ikke lige huske direkte linket. Sucks gettin' old. :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. august 2003 - 20:18 #8
hottadpole => derfor finde bookmarks ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. august 2003 - 20:18 #9
finde -> findes ;o)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. august 2003 - 20:33 #10
lol
Avatar billede betax Nybegynder
09. august 2003 - 22:00 #11
mange tak drenge! jeg skal have et nyt bundkort så men kan i hjælpe jeg vil god have et godt bundkort der er klart til en amd 3000+ og nyer med ddr ram
ps. jeg syntes at have set at bundkort kan have DDR og SD ram sammetid kan det passe?
takker igen for hjælpen
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. august 2003 - 00:04 #12
Sdram og DDR på samme tid kan du godt glemme. Sdram er alt for langsomt til sådan et fartmonster og du kan under alle omstændigheder ikke køre med begge samtidig. Om du overhovedet kan få et til sådan en cpu er tvivlsomt.Hvilket motherboard det skal være overlader jeg til andre. jeg er P4 mand og orker ikke at sætte mig ind i AMD og dens mysterier.