Avatar billede smorum Nybegynder
07. august 2003 - 14:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

JMail problemer med attachments

Hej,

Når jeg prøver at hente mine mails med JMail og gemmer attachments på serveren giver den filerne nogen underlige navne (eks: _01lede1.jpg_msg istedet for billede1.jpg)

hvordan får jeg lige ændret det ?? det er meget meget underligt ... jeg ville jo meget gerne have den til at gemme med det originale filnavn.

jeg bruger følgende kode til at gemme filerne (hvilket er taget fra producenten eksempel)

  for n = 0 to attachments.count - 1
    set at = attachments(n)
    at.SaveToFile "C:\web\test\" & at.Name

thanks... :o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. august 2003 - 15:26 #1
attachment betyder at du f.eks. binder et billede til en email.
Du tænker sikkert på upload til en server.

/per
Avatar billede smorum Nybegynder
07. august 2003 - 15:34 #2
nej det gør egentlig ikke ...

jeg henter min mail via pop3 og vil meget gerne have hentet min attachment ned på serveren så den kan bruges til noget i stedet for bare at ligge som en del af mailen ....

men for at give dig lidt ret ... så er det jo bare upload via email til en server ;o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. august 2003 - 06:22 #3
Har du husket at anvende objJMail.ContentType = "multipart/mixed" ?

/per
Avatar billede smorum Nybegynder
08. august 2003 - 14:36 #4
jeps ... ContentType er sat til "multipart/mixed" og det giver stadig et problem ...

det er selvfølgelig en mulighed at kode sig ud af problemet med at omdøbe filen efterfølgende, men det skulle jo ikke være nødvendigt ... for filen vises som den skal i browseren hvis man benytter det ukorrente navn ...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. august 2003 - 15:01 #5
Hvordan ser din Jmail fil ud?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. august 2003 - 15:29 #6
Du kan bare fjerne alle følsomme data, og lægge den ud på eksperten.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. august 2003 - 15:14 #7
Hvad sker der her?

/per
Avatar billede smorum Nybegynder
13. august 2003 - 15:33 #8
jeg smider lige koden ind i aften... har desværre ikke haft tid før :o)
Avatar billede smorum Nybegynder
18. august 2003 - 22:34 #9
damn ... jeg holder mig de lange aftner ... jeg har løst problemet på anden måde .... men tak for hjælpen til hpejrup alligevel
Avatar billede smorum Nybegynder
18. august 2003 - 22:34 #10
smid lige et svar .. så får du points for ulejligheden
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. august 2003 - 07:05 #11
velbekomme.

Hvad mener du med på anden måde?

/per
Avatar billede smorum Nybegynder
19. august 2003 - 10:37 #12
jeg omdøber blot alle filnavne til dato-randomnummer.jpg ... og satser på at der ikke kommer andet end .jpg filer til adressen *LOL* ... lorte løsning, men det var nok for mig.