Avatar billede sweepy Nybegynder
07. august 2003 - 11:32 Der er 16 kommentarer

Could not import the clipboard because there is not enough memory

Jeg får denne fejlbesked når jeg åbner mit photoshop 7 under win XP. Der sidder 512 MB RAM i maskinen og jeg har tildelt photoshop de 70% samt at jeg har sat scratchdisk til en HD med ca. 20 GB ledig.

Håber der er hjælp at finde

Med venlig hilsen
Sweepy
Avatar billede misterx Nybegynder
07. august 2003 - 12:01 #1
Hvor meget fylder det du importerer?
Jeg har før oplevet problemet hvis der er datafejl i billeder...
Hvis det er tilfældet skal du have et nyt billede...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2003 - 12:10 #2
jeg mener du kan ændre det i Photoshop under Rediger>Indstillinger>Generelt - klik på næste til du finder det.
Avatar billede spe Nybegynder
07. august 2003 - 12:50 #3
Det du gerne vil sætte ind ligger det i et andet billede som du åbner i Photoshop og kopierer fra? Eller kopierer du i et andet program?
Avatar billede sweepy Nybegynder
07. august 2003 - 17:08 #4
Jeg får beskeden selvom jeg ikke har noget i mit clipboard
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2003 - 22:07 #5
det er nok fordu du ikke har plads nok på drevet, du kan ændre drevene under scratsdisk
Avatar billede spe Nybegynder
07. august 2003 - 23:25 #6
Prøv at resette Photoshops preferencefil. Det kan du gøre ved at holde Shift + Ctrl. + Alt nede mens du starter Photoshop op.
Avatar billede sweepy Nybegynder
08. august 2003 - 11:20 #7
Jeg har prøvet at slette pref filen nu. Den siger præcis det samme når jeg åbner photoshop. Plad har jeg nok af som i kan se er der 20GB ledig og det burde være nok til at starte programmet. :o)
Avatar billede spe Nybegynder
08. august 2003 - 11:23 #8
Er det uanset hvad du ellers har lavet i mellemtiden? Altså uanset om du har arbejdet i andre programmer inden og eventuelt brugt kopi der?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2003 - 11:40 #9
prøv at afinstallere Photoshop, dekomprimer det drev Photoshop skal ligge på, installer efterfølgende Photoshop.
Avatar billede sweepy Nybegynder
09. august 2003 - 12:39 #10
Det er ikke pladsmangel jeg har. Det må være en dum instilling der blot skal slåes fra
Avatar billede spe Nybegynder
09. august 2003 - 13:25 #11
Er enig med dig i at du ikke har pladsmangel. Tror ikke det er en indstilling. Det er en fejl et eller andet sted. Jeg har set den før og løst den. Kan desværre ikke huske andet end at det jeg gjorde var at slette preferencefilen.
Jeg spurgte tidligere om du får fejlen også efter at du har arbejdet i andre programmer og f.eks. kopier og sat ind der.
Avatar billede sweepy Nybegynder
09. august 2003 - 13:46 #12
Jeg får fejlen hver gang jeg starter photoshop, også hvis det er det første jeg gør efter en genstart. Programmet virker også fint nok, det er bare lidt irreterende med den meddelse hver gang
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2003 - 17:34 #13
det med komprimerede drev var et problem jeg stødte på da jeg skulle installere Adobe Indesign. Installationen kom aldrig videre fra 80%, den stoppede simpelthen indtil jeg dekomprimerede drevet (brugte E: til Adobe produkter), så kørte det bare.
Avatar billede sweepy Nybegynder
14. januar 2004 - 19:20 #14
Hmm ikke noget nyttigt hjælp. Hvordan lukker jeg spørgsmålet?
Avatar billede sweepy Nybegynder
14. januar 2004 - 19:24 #15
Der har desværre ikke været nogle brugbare svar. Jeg har endda stadig problemet
Avatar billede praerien Nybegynder
01. februar 2004 - 02:12 #16
Jeg ved ikke om det har betydning, men jeg mener Photoshop er beregnet til at køre med Virtuel Hukommelse slået til, du ku jo prøve selv om du burde have nok hukommelse, - har du nogen sinde defragmenteret din HD.