Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 10:06 Der er 17 kommentarer

iPAQ på nettet

Hey!

Jeg har installeret activesync og det kører fint så den serielle forbindelse er 10-4!

Når jeg under indstillinger kigger på netværk står den til DHCP (automatik ip), men hvorfor kan jeg så ikke kigge på nogen sider!? Hvordan får jeg det til at virke, for der står et NE2000 kompatibel netværkskort, men er det der nu også!?

Surt at mangle manualen for en gangs skyld! :-(
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. august 2003 - 10:08 #1
Hvilken iPAQ er det?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. august 2003 - 10:10 #2
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 10:16 #3
Dooo, det er en 3630 :)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. august 2003 - 10:20 #4
Hvis nu du finder noget på det link, smider jeg lige et svar.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. august 2003 - 10:48 #5
Hvordan vil du på nettet? Via seriel kommunikation, eller er der et netkort/trådløst net, i den model?
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 11:15 #6
Jeg vil meget gerne på nettet over netkort, og under netværk står der faktisk at der er et NE2000 kompatibelt netkort installeret og det står til dhcp, men jeg ved ik om det kan køre netværk over seriel kablet gennem active sync!?

Ellers skal jeg købe en ting til at sætte bagpå så der kan sidde et PCMCIA netkort, men det havde da været federe uden :)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. august 2003 - 11:27 #7
Jeg mener ikke at du kan komme på via seriel. Det er sikkert et trådløst netkort der sidder i, jeg er ikke sikker på deres modeller. Hvis der er trådløst net i iPAQ'en skal du jo også have en base at koble op imod.
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. august 2003 - 11:47 #8
3630 har ikke trådløst netværk, det er en ældre model - den kom flere år før der kom WiFi med. Kun Ipaq 5450 og 5550 har WiFi (bare folk ville sætte sig ind i tingene uden at svare ud i det blå i jagten på point!).

Det du vil er at komme ud på nettet gennem din cradle ikke?

Det kan du desværre ikke rigtigt muligt da din Pocket PC / Ipaq 3630 kører Pocket PC 2000 styresystemet. Det er først fra 2002 at der er adgang til surf via cradle. Du skal derfor 1) opgradere 2) købe ekstra udstyr / en anden model (ikke bygge videre på gammelt skidt når man kan få nye fra 2100,-).

Opgraderingen er ret (helt) umuligt at få fat i da HP ikke længere tilbyder den.

En anden ting kunne være at din ActiveSync er version 3.5 - her har været nogle problemer. Prøv at opgradere den til version 3.7
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. august 2003 - 11:50 #9
Pocketfreak.dk>> Som jeg også skriver "jeg er ikke sikker på deres modeller". Læg også mærke til, at det er lagt som en kommentar i anden omgang, ikke som et svar. Så glem dine sure opstød!
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 12:07 #10
pocketfreak.dk > Det er altid godt med nogle ideer og lignende, så jeg er glad for at tlaursen gider bruge tid på det her!

Jeg har allerede en active sync 3.7 - Men hvis pocket pc 2000 ik understøtter det, så kan det jo være ligemeget :-/

Men tak for hjælpen :-) Jeg dropper bare at surfe på den så, gider sku ik bruge flere tusind på en ny :-(
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
07. august 2003 - 13:02 #11
det er alligevel røvkedeligt at surfe med din pda.. du kan jo kun se 1/1000 af hjemmesiden! Man skal have en PDA med en 15" skærm før det bliver sjovt ;)
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 13:05 #12
Ja det har du ret i, men det skal da virke :)
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. august 2003 - 13:18 #13
Du kan dog gå online via din irda port hvis du har en telefon. På den måde kan du faktisk lige tjekke vejrudsiter eller hente mail. Om det er vigtigt for dig er så en anden ting, personligt bruger jeg det meget.
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 13:28 #14
Ja det er selvfølgelig rigtigt nok, men når jeg nu har lan'et :)
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
07. august 2003 - 13:44 #15
HEHE - Jeg har fået det til at virke, med en proxy server - Men så kan jeg heller ik bruger active sync samtidig, men hva... Det virker sku :)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
07. august 2003 - 23:23 #16
jeg er lettet over jeg prøvede at bruge min ipaq 3970 på nettet via cradle inden jeg investerede i fx gprs. Jeg synes det er meget liret blev da alligevel lidt skuffet. Det eneste der tiltaler mig er at jeg kunne bruge Messenger overalt :P
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
31. august 2003 - 22:57 #17
Jeg bruger Microsoft Pocket PC conection Wizard med en 3950 fra Compaq, det virker, men er ikke spor sjovt.