Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 22:28 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

ADSL uden router, switch, hub eller atm kort

jeg har kørt med router (gør det lige nu) men i en periode kørte jeg uden... vil jeg gerne gøre igen, jeg har TDC netexpress...

Jeg har et netværkskort og ericsson modem...
selv har jeg ingen ip'er eller noget liggende til opsætning, nogen der har nogle idér? anything... ville være lækkert...

grunden til alt dette er at jeg ikke kan åbne alle porte i min 3com 3c855 router... hvis nogen evt har en hack til den software der er i den kunne det også være en mulighed...

jeg vil bare gøre med direkte access til nettet, så jeg ingen problemer har med online games, med at ha servers på min computer ect ect... som jeg ikke havde før... på forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
06. august 2003 - 22:31 #1
du kan da bare sætte din computer i det som hedder DMZ i din router så åbner du alle porte ind til den ip som du sætter i dmz
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 22:33 #2
den forstår jeg ikke, forklar yderligere
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 22:34 #3
der er intet der hedder DMZ på min router, er det en indgang du mener?
Avatar billede kenp Novice
06. august 2003 - 22:36 #4
nej det er ikke en indgang men din router har et webinterface og derinde kan du finde et punkt som hedder DMZ og der kan du sætte 1 ip i dmz og der sætter du så bare din IP
Avatar billede kenp Novice
06. august 2003 - 22:36 #5
i den 3com jeg har er det under firewall ->dmz
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 22:37 #6
også fungere det 100% som hvis jeg kørte uden router?
Avatar billede kenp Novice
06. august 2003 - 22:37 #7
ja det gør det
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 22:40 #8
jeg prøver...
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 22:48 #9
der er virtual DMZ på min router... og jeg kan skrive min netværks ip... kun de sidste 4 cifre
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 22:49 #10
nogen idé til et program der kan se om alle porte er åbne?
Avatar billede kenp Novice
06. august 2003 - 22:56 #11
http://grc.com

det er den eneste jeg lige kender! men den scanner jo ikke alle porte!

ja de første skulle jo gerne være lig det som står der i forvejen!
Avatar billede kenp Novice
06. august 2003 - 22:58 #12
også skal du jo lige deaktiver din firewall hvis du har en ? så kan den bedre se om der er åbent!
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 23:04 #13
har jeg gjort... gjorde jeg som den første ting...

    3 Ports Open
1051 Ports Closed
    2 Ports Stealth
1056 Ports Tested

kan ikke se om det er positivt eller negativt... nu sætter jeg en ftp op og tester den... nu må vi se
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 23:23 #14
ftp://80.198.5.215/

virker ikke
Avatar billede gigasus Nybegynder
06. august 2003 - 23:23 #15
jeg har tilladt at man kan logge på anonymt
Avatar billede gigasus Nybegynder
07. august 2003 - 01:52 #16
det virker ikke... jeg har også prøvet at oprette en virtuel server på souteren der redirecter til min netværks ip... med ALLE portene... men det hjælper stadig ikke... så kan jeg ikke surfe websites... kun bruge f.eks edonkey og kazaa... ikke engang msn virker så...
Avatar billede gigasus Nybegynder
07. august 2003 - 02:44 #17
Jeg fandt min egen løsing... testede din, men det virkede desværre ikke... jeg gjorde det simple...

skrev de samme informationer, som der stod i routeren ind i instillingerne af tcp/ip på mit netkort... ellers tak for hjælpen