Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
06. august 2003 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Link til henholdsvis mail og fil i director

Hejsa

Jeg behøver lidt hjælp til at lave et mailto: link i en director film, har prøvet med et webpage link og det virker sådan set ok, udover at den også åbner et explorer vindue. Jeg regner med at problemet er lidt det samme hvis jeg skal linke til en fil på serveren, f.eks. en zip fil.
Det skal lige siges at jeg overhovedet ikke fatter lingo, så hvis der ikke er andre muligheder, så forklar det venligst som om jeg er 5 år gammel =)

mvh
Peter
Avatar billede lingodingo Nybegynder
07. august 2003 - 12:47 #1
Prøv dette for Mailto:

gotoNetPage "mailto:mitNavn@mitSted.com?subject=skriv subject her&cc=minVen@hansSted.com&bcc=minVendnde@hendesSted.com"

Den med zip filen må du have tilgode, kan ikke huske det på stående fod, kommer måske i løbet af dagen
J
Http://www.balther.dk
Avatar billede lingodingo Nybegynder
07. august 2003 - 13:00 #2
Sig mig arbejder du med Shockwave eller en projector (CD-ROM, .exe)?
j
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
07. august 2003 - 15:46 #3
jeg arbejder med shockwave, jeg prøver lige den der i løbet af dagen
Avatar billede lingodingo Nybegynder
16. august 2003 - 12:24 #4
Det der med at downloade en zip fil til din HD fra Shockwave kan godt være en nød i Director.
Jeg har selv aldrig haft brug for det og ved at spørge mig frem får jeg hele tiden svaret: Brug Boddy API. Det er en xtra til Director. Jeg er ikke sikker på at den virker på nettet (visse funktioner skulle virke). Du kan få en Demo hvor 2 funktioner virker af gangen så du kan prøve den (søg på "Boddy API").
Ellers har jeg brugt Flash når jeg skal downloade en fil. Du kan laver en knap i Flash som downloader din fil (action script). Importere den i Director, det burde virke
j
http://www.balther.dk