Avatar billede nbr Nybegynder
06. august 2003 - 21:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IE 6.0 vil ikke åbne PDF filer (acrobat reader)

Jeg bruger E-boks en del og har derfor behov for at læse mange pdf-filer i acrobat reader. Men når jeg forsøger at åbne dem i IE 6.0 sker der ikke noget. Med andre ord åbner den ikke acrobat reader og der kommer blot et tomt skærmbillede. Jeg har ikke så meget forstand på den slags, men problemet er opstået efter jeg har få ny pc. På den gamle, hvor jeg havde IE 5.0 var der ingen problemer. Jeg har Acrobat Reader 5.0 installeret og kan således godt læse mine pdf-filer, hvis jeg vel at mærke først gemmer dem på harddisken og så åbner dem derfra - det er bare lidt langsommeligt i længden.

Håber på et hurtigt svar.

Med venlig hilsen

Nicolaj
Avatar billede peet-49 Novice
06. august 2003 - 22:03 #1
du skal også have Virtuel Mashine Javax86 installeret.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. august 2003 - 22:03 #2
Prøv at tømme din internet cache. I IE går du op på funktioner - indstillinger - og trykker slet filer og slet cookien. IE og OE opføre sig lidt mærkelig hvis denne cache er meget fuld.
Dette kunne løse problemer, e.v.t. skal du reinstallere Acrobat Reader efterfølgende
Avatar billede wofd Nybegynder
06. august 2003 - 22:06 #3
det kan have noget med active script at gøre, du kan teste dette ved at gå ind i Tools: Internet Options: Security og sætte denne på lav, hvis det virker nu, så gå ind og sæt din security op og prøv at finde active scripting i internetoptions under fanebladet advanced
Avatar billede nbr Nybegynder
06. august 2003 - 22:43 #5
Til kapla0

Ok på en af dine links fandt jeg ud af, at A R 5.0 tilsyneladende ikke kan køre sammen med IE 6.0 - se nedenståeden udklip:

"3. Use a supported version of the browser:
-- Acrobat 6.0 and Adobe Reader 6.0 support IE 5.1-6.1 and AOL 6.0-8.0.
-- Acrobat 5.0 and Acrobat Reader 5.0 support IE 4.0-5.0 and AOL 6.x (Windows 2000, Me, 98, or 95) or AOL 5.x (Windows NT)."

Så nu forsøger jeg at downloade vers. 6.0 af A R. Jeg vender tilbage med point, hvis det virker - tak for hjælpen indtil nu.

Mvh. Nicolaj
Avatar billede nbr Nybegynder
07. august 2003 - 00:04 #6
Til kapla0

Det virker HURRA! Jeg kan dog tilsyneladende ikke give dig point, idet du ikke har angivet det som et "svar". Hvis du gør det, kan jeg tildele dig de 200 point. PS smid lige en mail på nbr@jubiipost.dk når du har gjort det - ellers husker jeg det nok ikke!!!
Avatar billede kapla Nybegynder
07. august 2003 - 00:08 #7
Godt det virkede, her er et svar. :)