Avatar billede ville Nybegynder
06. august 2003 - 16:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ændring af retigheder i clienter.

Hej
jeg har lige overtaget 2stk citrix servere, og er uden kendskab til dem. Nu skal der så ændres i opsætningen på exploren, og mit spørgsmål er så : Kan jeg gøre dette centralt eller skal jeg have fat i hver enkelt bruger. Det handler om at temporay files skal tømmes hver gang der lukkes for exp.
Avatar billede netpxg Nybegynder
13. august 2003 - 11:56 #1
Ja, de fleste explorer(og mange andre) settings  kan ændres centralt.

Prøv først med "automatic browser config" eller en policy ellers må man snage
i registry og prøve at finde relevante keys.

I dette tilfælde er det nemmeste vist at sætte "Persistent" = 0 i registry key
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Cache

På din testserver kan du evt. ændre værdien i din egen profil med regedit og teste om det virker. Og husk at "using regedit may severely damage your system etc."

Copy følgende til en fil der f.eks hedder et-navn.key i %systemdrive%\winnt\appli....ripts\logon\template

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Cache
    Persistent = 0

start en dosbox og stå i %systemdrive%\winnt\appli....ripts\logon
udfør kommandoen:
regini  template\et-navn.key
Check med regedit at det nu også gik godt.
start expl og se om der er sat hak i "empty osv." og om det virker.

når du er tilfreds, så tag en backup af %SystemRoot%\System32\Usr*.Cmd og tilføj "regini  template\et-navn.key" et passende sted i usrlogn2.cmd eller i userlogon.cmd lige før/efter kaldet af usrlogn2 og det vil gælde alle brugere.

Vær opmærksom på, at  muligvis kaldes usrlogn2 aldrig, muligvis er det kun første halvdel af usrlogon, der bliver udført, det afhænger af dit setup.

Der findes et microsoft white paper, der hedder noget i retning af "deploying windows terminal server", der er en kort beskrivelse af bl.a. regini, .key filer og sammenhængen mellem usrlogon og usrlogn2.

Men hvad håber du at opnå ved at slette temp.int. filer, cookies og Url-history er mindst lige så afslørende.
Avatar billede ville Nybegynder
17. august 2003 - 06:49 #2
Mange gange undskyld for den lange svartid, men der blev lige pludseligt travlt på hjemmefronten, Det der er hensigten med andringen er ikke at kikke nogen i kortene, men at minimere pladsen som der bliver brugt til dette. Vi har for nylig haft nedbrud af serverne og da der blev læst backup ind, varede det flere timer bla. fordi der var taget backup af alle de filer. Jeg prøver at kikke på dine foreslag her på mandag, så foreløbig mange tak.
Avatar billede ville Nybegynder
17. august 2003 - 06:52 #3
Man skulle måske også intressere sig for Backupsystemet, med hensyn til hvad den skal nappe og gemme.