Avatar billede kbirk Nybegynder
06. august 2003 - 10:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Red Storm på SL-75KAV

Hejsa..
Har set der er bunker af indlæg om redstorm, men her er lige et mere..
Jeg har prøvat et OC min AMD XP 1600 og det går også fint. Lige efter starter den om som XP 1700.. Men anden gang jeg starter op er den nede på 1600 igen..
Det kan vel ikke være rigtigt det skal gøres hver gang..?
Skal der gøres noget i bios after RedStorm er kørt færdigt..?
Hjælp..!
Mvh. Kasper B.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2003 - 10:18 #1
Redstorm er IMHO ikke meget værd, på mit bundkort fungerede det heller ikke særligt godt. Nææ den gode gamle manuelle metode er stadigvæk bedre. Prøv at hæve FSB lidt ad gangen og test om computeren er stabil og CPU-temperaturen ikke er for høj. Du kan evt hæve Vcore en anelse, det hjælper ofte på stabiliteten, men øger CPU-temp en del, så god køling anbefales.
Avatar billede kbirk Nybegynder
06. august 2003 - 10:23 #2
Okay.. Men hvordan skal jeg gøre det.. skal det med vcore gøres i bios..? Og hvor meget skal den ca hæves..?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2003 - 10:56 #3
Du hæver FSB og evt. Vcore i BIOS under "Frequency and voltage control". Start med at hæve FSB et par Mhz ad gangen og se hvordan det går. Kodeordet for succes er at man går forsigtigt og systematisk til værks.
Avatar billede kbirk Nybegynder
06. august 2003 - 11:41 #4
Okay.. Jeg takker for hjælpen.. Her er pointene.. Jeg vender muligvis tilbage her til hvis jeg for ploblemer..
Avatar billede a.ellegaard Nybegynder
12. august 2003 - 05:50 #5
sl75kv
xp1700@xp2200 med pc133kingston
51 grader
kører bare der udad.
Du skal flytte jumper på dit MB
Avatar billede a.ellegaard Nybegynder
12. august 2003 - 06:22 #6
Ville også lige sige at det er en boxed cpu, og er meget lydsvag
Avatar billede kbirk Nybegynder
12. august 2003 - 10:53 #7
Jeg har prøvet at OC min nu men den vil ikke gå højere end 1477 mhz.. Er der noget med at amd cpu'en er låst..? har sat fsp til 140 men MP vil ikke gå højere end 10,5.. Passer det at man kan sætte en XP 2200 i når man har updateret bios..?
Avatar billede a.ellegaard Nybegynder
12. august 2003 - 11:56 #8
Min cpu er ikke låst.
Tror nok man kan opgradere til xp2600