Avatar billede fimo Seniormester
06. august 2003 - 09:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Logitech trådløs mus ?

Er det muligt at ændre XP så den automatisk
slukker for min trådløse mus når jeg har slukket min pc?
Årsagen er at jeg skifter batt. ret ofte pga
at musen altid er tændt også når pc'en ikker er det.
Selvom jeg har oplad.batt. så er det irriterende.....
ville være glad for et god ide ?
Avatar billede Cars10 Praktikant
06. august 2003 - 09:11 #1
Nej det kan du ikke
Avatar billede Cars10 Praktikant
06. august 2003 - 09:13 #2
Jeg piller nogle gange det ene batteri ud. Det tager 5 sek, men er dog lidt irriterende
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. august 2003 - 09:38 #3
Med på en lytter.
Nogle gange slukker min nemlig "rigtigt" - altså det svage lys ER helt slukket. Jeg tror at det har noget med lukning af din Windows; altså om Logitech driveren får fortalt musen at nu er det (s)lukketid ?
Avatar billede Cars10 Praktikant
06. august 2003 - 10:25 #4
Musen skulle gerne selv finde ud af når PC'en er slukket (når der ikke kommer noget svar tilbage). Jeg har dog en af de ældre mus og den slukker aldrig helt. Hvor ny/gammel er din mus? og hvilken mus er det? og er det en der følger med til et keyboard?
Avatar billede gogerortot Nybegynder
06. august 2003 - 10:33 #5
Er selv i samme situation (har Itouch tastatur og optisk mus).
Jeg ringede til tech support som sagde følgende:

Sørg for at have en ensfarvet, ikke glansfuld overflade, musemåtte.
Brug de rigtige batterier (se spec i manual)

Prøv følgende:
1. fjern batterier fra mus og tastatur
2. Vent min. 30 min. (aflader kondensatorer)
3. Tryk på connect på recieveren i min. 20 sek.(aflader kondensatorer)
4. Sæt sprit nye batterier i
5. Connect musen og test den i min 30 sek.
6. Connect tastatur og test.

Din mus skal nu virke mindst i 1 måned ved intensivt dagligt brug eller 3 måneder uden brug (uh uh thomas - det har vi ikke lige tid til at tjekke)
Hvis ikke skal du have byttet udstyret.

Han fortalte mig at musen går i sleepmode (strømbesparende) når den ikke har været brugt et stykke tid (lys dog altid tændt). Men kunne ikke specificere det nærmere...

Nummeret til support: 35 44 55 17

Min egen erfaring er:
Jeg synes at batterierne holder længere efter jeg har skiftet musemåtte til en helt ensfarvet mat overflade (før havde jeg med billerder på).
Tag batterierne ud når du slukker pc'en og specielt når du tager på ferie.

Jeg kunne godt tænke mig en on/off knap på musen og tastaturet :-)
Avatar billede Cars10 Praktikant
06. august 2003 - 10:59 #6
Ja det kunne være rart med en on/off knap :-)

Brug dog ikke en helt sort musemåtte, den vil få din mus til at bruge mere strøm.
Avatar billede fimo Seniormester
06. august 2003 - 18:49 #7
Tak for jeres svar......