Avatar billede -madman- Nybegynder
06. august 2003 - 03:19 Der er 8 kommentarer

Problem med wk2 og SATA

Ved opsætning af win2k pro med 2 nye sata diske går installationen i stå efter der er valgt controller. BIOS burde være korrekt sat op, men alligevel fryser den sig fast uden at melde fejl.

2*Seagate 160GB Barracuda, Asus P4C800
Avatar billede bredker Nybegynder
06. august 2003 - 06:39 #2
start med at instalere med kun en disk sat til , så må du instalere den anden disk bagefter
husk at oprette en paration på disken og formatere den først
Avatar billede -madman- Nybegynder
06. august 2003 - 17:43 #3
hoejrup:

Ja, har også prøvet med diverse andre (ældre) drivere til RAIDcontrolleren uden resultat.

bredker:

'Start med at installere med kun en disk sat til'. Hvordan er det lige jeg skal gøre det på et system der er sat op i RAID?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. august 2003 - 19:18 #4
Ældre drivere? Så vidt jeg ved skal man altid anvende de nyeste bios og driver updates.

Har du også opdateret biosen til dit bundkort?

Link: http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800%20Deluxe

/per
Avatar billede -madman- Nybegynder
06. august 2003 - 23:50 #5
hoejrup

Ja, som udgangspunkt, men vi har vel alle (som i tilfælde i stil med det her) prøvet at finde en eller anden mærkelig driver der fungerer der hvor den nye crahser :)?

Som jeg skrev i det foregående, så jeg har uden held forsøgt  mig med nyeste driver til controlleren. Alle øvrige drivere til min hardware, skulle så vidt jeg ved, være fuldt ud opdateret.

Jeg er begyndt at overveje, om problemet evt kan skyldes en fejl på min installationscd, men jeg har bare brugt den så mange gange uden problemer, at jeg ikke kan forstå hvis det er der fejlen ligger.
Avatar billede -madman- Nybegynder
08. august 2003 - 00:26 #6
2 kommentarer og 1 afvist svar ...

Er det virkelig alt hvad eksperten.dk kan byde på af support?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 10:02 #7
Nej, men vi modtager ikke altid emails fra eksperten, når du laver et indlæg!

Har du prøvet at opdatere firmwaren til dit chipset på bundkortet?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 10:03 #8
Er du sikker på at din strømforsyning er stor nok?

/per