Avatar billede paeremost Nybegynder
14. december 2000 - 12:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

PHP og MySQL ... ?

Ved du en masse om hvordan man opretter, editerer, sletter osv. en database og hvordan man kan bruge den på web\'en?
Jeg har sat mig i hovedet at skulle lære noget om MySQL. Jeg har aldig arbejdet med databaser før så hvor fa\'en skal jeg starte?
Har du en masse go\'e link eller er du ham der kan give en voldgo\' forklaring til en DB-idiot ...?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
14. december 2000 - 12:40 #1
www.php.net
www.netcoders.dk

Her kan du finde en masse om begge emner,
og vejledninger.
Avatar billede defrost Nybegynder
14. december 2000 - 12:50 #2
www.webmonkey.com har en god tutorial til nybegyndere i php & mysql
Avatar billede maduni Nybegynder
14. december 2000 - 12:58 #3
Da jeg startede med php/mysql downloadet jeg \"myadmin\" som er et admin system til mysql. Her kan du oprette/slette og meget andet.
kan hentes her www.phpuniverset.dk her kan du også læse om hvordan du installere php/mysql/apache på din egen maskine.

held og lykke

Avatar billede halnet Nybegynder
14. december 2000 - 13:29 #4
Køb bogen \"Start på SQL\" fra IDG-forlag. Bedre introduktion får du ikke!!

- Anders
Avatar billede doeleman Nybegynder
14. december 2000 - 13:50 #5
Devshed http://ww.devshed.com har nogle gode PHP / MySQL begynder-tutorials.

PHPBuilder http://www.phpbuilder.com bliver senere din bedste ven! :-)

Desuden vil jeg anbefale bogen PHP Programming fra Wrox.
Avatar billede repsac Nybegynder
18. december 2000 - 16:34 #6
Det er måske lidt sent, men alligevel ...

Jeg vil anbefale dig - hvis du intet ved om SQL overhovedet - så at erhverve dig bogen \"Start på SQL\" fra IDG ... den kan købes de fleste steder (tror jeg) eller i hvert fald på nettet ... [http://www.idgforlag.dk]

Øv!!!! jeg læser nu halnets svar ... undskyld!
Avatar billede halnet Nybegynder
18. december 2000 - 17:09 #7
-> repsac
haha... godt gået ;o)

- Anders
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
23. december 2000 - 19:07 #8
Hej. Jeg er selv lige startet på at lærer mysql. Jeg fandt en rigtig på begynder tutorial på:

http://www.analysisandsolutions.com/code/mybasic.htm

Et andet godt alternativ er www.webcafe.dk. Gå ind under databaser, hvor der er nogle udemærkede begynder artikler, der også sætter ord på hvad en database rent faktisk er...

Hvis du kunne tænke dig at kører mysql på din egen computer, findes der under PHP/artikler en udemærket trin for trin vejledning til installation.

håber du kan bruge det til noget - go\' jul ..

/Kenneth Jakel
Avatar billede lojmann Nybegynder
14. januar 2001 - 10:05 #9
Måske: http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/

Og kan vi så ikke se af få lukket dette spg. (fra sidste år!)?
Avatar billede paeremost Nybegynder
24. januar 2001 - 12:36 #10
Øh undskyld!
Jeg har købt den der \"Start på SQL\" så derfor giver jeg \"halnet\" og \"repsac\" pointene. Det var det eneste jeg havde brug for. Håber det er okay.

/*
Paeremost
*/