Avatar billede ox Nybegynder
05. august 2003 - 22:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IBM Aptiva 2144 BIOS

Haløjsa! Jeg har købt en gammel computer som skal bruges til at lege med. Det er bare sådan at man vist nok skal bruge en diskette for at komme ind i bios og pille... Nogen der ved hvor man kan få sådan en. Eller muligvis en alternativ løsning. Der er pt. intet på harddisken.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2003 - 22:42 #1
Avatar billede ox Nybegynder
05. august 2003 - 22:52 #2
Ja, en ny BIOS er en god start. Men problemet er at jeg ikke kan boot noget :(
Avatar billede ox Nybegynder
05. august 2003 - 22:54 #3
Jeg tror at man skal have en bestemt diskette for at få adgang til noget. Jeg har prøvet at resette CMOS. Det hjalp ikke...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2003 - 22:58 #4
Nå ok, Prøv at downloade en bootdisk fra www.bootdisk.com så du kan se om den i det hele taget vil boote.

Ellers kan jeg sige at det normalt er F1 eller F2 for at komme ind i bios på en IBM.
Avatar billede ox Nybegynder
05. august 2003 - 23:03 #5
ok, jeg kigger på det i morgen...
Avatar billede ox Nybegynder
06. august 2003 - 22:29 #6
Jeg har fundet ud af det, disketten var ikke løsningnen. Men du får pointene som tak for en god og hurtig hjælp.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. august 2003 - 22:30 #7
Ok, Jeg takker :-)