Avatar billede cj84 Nybegynder
05. august 2003 - 21:33 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Wireless LAN til PCMCIA

Hej :)
1: Jeg er på udkig efter et wireless LAN kort til PCMCIA slot. Jeg ville gerne have et som ikke "stikker ud" fra slottet hvis dette var muligt. Nogle forslag?

2: Jeg har kigget lidt på et ZyXEL B101 med aftagelig antenne. Er dette noget crap?? ..
Jeg kunne godt have dem mistænkt for at det er noget biks men på den anden side kunne det være rart at kunne tage antennen af og lade kortet sidde i laptop'en!
(http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=96)

3: Da jeg ikke har leget så meget med wireless vil jeg også lige høre om alle netværkskort kan "hoste" et trådløst net eller om det er nogle specielle kort? Jeg har nemlig før set at en gruppe bærbare computere kunne se hinanden via trådløs uden at der var opstillet AccessPoints.

50 point pr svar - 150 ialt :)
Avatar billede nmh Nybegynder
05. august 2003 - 21:42 #1
3. Alle de kort jeg har arbejdet med kunne lave et såkaldt peer
to peer net. Det fungerer uden et accespoint og er helt problemløst at sætte op.
Men du skal dog lige forhøre dig.
Avatar billede kenp Novice
05. august 2003 - 21:43 #2
1: nej (jeg har ihvertfald ikke set nogle)
2: zyxel laver nogle gode produkter
3: ja det kan man skam godt så køre det bare i Peer to Peer som er en funktion som de fleste trådløse netkort understøtter
Avatar billede cj84 Nybegynder
05. august 2003 - 21:59 #3
nmh: Okie.. Du får pts for det svar da du kom først ;-)

kenp: 1: Okay .. trist :( 2: Jah ZyXEL plejer at være kvalitet men der sker jo en smutter engang imellem så jeg er ik 100% på om hvor holdbart det er med aftagelig antenne.

Men hvis ik de fåes uden at have en klods udenfor slottet så kan det jo egentlig være ligemeget om man piller en antenne af eller om man tager kortet ud ;-) så det bliver nok bare et med alm antenne på.. Tak for hjælpen!!
Avatar billede nmh Nybegynder
05. august 2003 - 22:32 #4
Det var så lidt. Tak for point.