Avatar billede djarny Nybegynder
05. august 2003 - 20:54 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Lejrbål og lækkert guitarlir

Hej med jer.
Mit problem er følgende:
Jeg leder efter en masse sange, som ville være gode ved et lejrbål blandt en gruppe unge på 16-17. Det skal være nogle som folk kender, eller de fleste ihvertfald, både nye og klassikere, gerne danske(a la "Kender du det (Mona, Mona)", men engelske tekster er sgu lisså gode.
Har I nogen forslag? Gerne så mange som muligt... Helst en heeel del...
Hvis I har en god side med akkorder til sådanne sange er det fint, ellers finder jeg dem selv. På forhånd tak
Avatar billede mat Nybegynder
05. august 2003 - 21:03 #1
"california dreaming" - mamas and the papas - det er dælme gymnasie og lejrbål, og så i kanon :P

http://www.guitarboard.com/gtabs/3847/13225.php
Avatar billede djarny Nybegynder
05. august 2003 - 21:36 #2
den sang er jo genial til sådan noget... for fedt.. har du flere ideer?
Avatar billede mat Nybegynder
05. august 2003 - 22:16 #3
øhm det er et par år siden jeg har sunget om lejrbål, men Space Oddity måske?

http://www.aztabs.com/d%5Cdavidbowie/spaceoddity.asp

ellers foreslog min kammerat lige "wish you were here" med pink floyd selvom jeg ikke synes den er vildt lejrbål :)

Du kan også lære det der forfærdelige brødrene Olsen grand prix sang, den skal nok være populær :)

mvh mat
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2003 - 22:34 #4
Du skal selvfølgelig søge på Kim Larsen og/eller Gasolin på google.
Sangene er udødelige, nemme at spille/synge, og så kender vi dem alle.
Mener at jeg har set, at der ligger både text, guitar-greb og noder flere steder på nettet.

Kommer lige i tanker om "kvinde min...". Og hvilken pige/kvinde ville ikke falde i armene på dig, hvis du synger den sang for hende...?

Hygge til jer.
Avatar billede mat Nybegynder
05. august 2003 - 22:41 #5
extend > selvfølgelig! hvorfor tænkte jeg ikke på det? :)
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2003 - 10:27 #6
http://www.musikerportal.dk/linklist.asp?kat=63

tjek denne!

Kim Larsen er altid en hitter...også led zeppelin stairway to heaven når det bliver lidt sent og folk bliver afslappede!

Men folk vil meget gerne synge Joanna (du ved den med drømmeland)

Den kører bare i  Hm (2 takter) og A (2 takter)

Omkvæd: D A Em D A ....Vers starter

Tobias
Avatar billede inger47 Nybegynder
06. august 2003 - 22:47 #7
jeg vil leve og dø på min lyse grønne ø "deimi
der kommer altid en pige og en sporvogn til..SS
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2003 - 23:18 #8
ok....den kendte jeg ikke...hehe
Avatar billede wuhulf Nybegynder
07. august 2003 - 23:02 #9
"Kald det kærlighed" med Lars Lilholt er let og hitter - en god skrålesang.

Accorder(både vers og omk):

D-A-D
Kald det | kærlig|hed
G-A
kald det |lige hvad du |vil
D-G-A
åu|håååå, der |findes ingen |ord
G-A-D
ingen |ord der |helt slår |til
G-A-D
Så kald det |lige |hvad du |vil

( "|" betyder accordskift)
Avatar billede wuhulf Nybegynder
07. august 2003 - 23:05 #10
Der er nogle lækre tekster af en gruppe der hedder "Et stykke med bart?", på deres hjemmside er tekster og accorder, og mp3'er til at lytte af.

www.EtStykkeMedBart.dk
Avatar billede djarny Nybegynder
16. august 2003 - 19:53 #11
Jeg lader lige spørgsmålet stå til efter turen, og så deler jeg point ud efter, hvor godt sangene virkede på "det rette publikum"
;-)
Avatar billede djarny Nybegynder
05. oktober 2003 - 23:00 #12
tak for hjælpen ;)