Avatar billede radiohost Nybegynder
06. april 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drop down box reload

På min hjemmeside bruger jeg en menu frame og en hoved frame. Man navigerer fra menu framen vha. en drop down list lavet med koden:

<FORM METHOD="get">
                     <SELECT NAME="GoTo" onChange="parent.main.location.href=(this.options[selectedIndex].value)">
                      <OPTION VALUE="main.html">Hovedsiden
                      <OPTION VALUE="kontakt.html">Kontakt
                     </SELECT>
                     </FORM>

Jeg bruger også links fra hoved siden til samme sider som drop down listen henviser til.

Hvis jeg vælger home fra Drop down listen og efter følgende vælger en anden side fra hoved siden, kan jeg ikke vælge home fra drop down listen igen, da den "tror" at home er den side, der vises nu!

Kan jeg tvinge min drop down menu til at reloade en valgt side eller er der andre løsninger på problemet?

mvh/FZK
Avatar billede martin Nybegynder
06. april 1999 - 21:56 #1
Du kan prøve med:
<SELECT NAME="GoTo" onChange="parent.main.location.href=(this.options[selectedIndex].value);,this.location.reaload()">

Men den virker vist ikke i MSIE3 og Opera2
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. april 1999 - 22:36 #2
hvem fanden bruger også de browsere? NETSCAPE 4 EVER
Avatar billede martin Nybegynder
07. april 1999 - 00:25 #3
Opera2 er den tredje største browser og har i mange lande overhalet NetScape :-D *LOL* HiHi!

MSIE3 bruges på de fleste skoler og ligende - da sikkerheden i NetScape 3.0+ og MSIE 4.0+ ikke er god nok!
Avatar billede asp Nybegynder
08. april 1999 - 18:38 #4
Så vidt jeg kræver 95% af de danske banker at du bruger Explorer 4.01+

Så mon ikke at sikkerheden her giver de fleste baghjul??