Avatar billede safl Nybegynder
05. august 2003 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cisco og PPTP

Hello!

Jeg sidder med en Cisco 828 på CyberCitys kobber. Som standard har CC disablet web-configurations værktøjet og jeg aner ikke hvordan IOS fungerer :(

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg enabler web-konfigurations værktøjet?

Eller fortæller mig hvordan jeg via IOS åbner for alt og smider alt videre til en maskine (server) på netværket. Det er meget vigtigt at GRE virker da der kører PPTP på serveren.

håber i kan hjælpe

safl
Avatar billede michael2690 Nybegynder
05. august 2003 - 16:00 #1
http://www.cybercity.dk/erhverv/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/

det er godt nok en Cisco 677/678 vejledning

ved ik om det kan give opklaring
Avatar billede safl Nybegynder
07. august 2003 - 13:11 #2
Overhovedet ikke.
Avatar billede acp_dk Nybegynder
08. august 2003 - 21:32 #3
For at enable Web-konfiguration i Cisco IOS, skal du gøre følgende:

1: Telnet eller connect via Console Porten
2: indtast password til (VTY) - Første Password
3: Skriv "enable" og indtast password og tryk enter (enable) - SuperUser PW
4: Skriv "config terminal" og tryk enter - Går i konfigurationsmode
5: Skriv "ip http Server" og tryk enter - Starter Webserveren i Routeren
6: Skriv "exit" og tryk enter - Forlader konfigurationsmode
7: Skriv "write" og tryk enter - gemmer konfigurationen + ænderinger

Du har nogle simple muligheder for at konfigurere Routeren, samt lave nogle PAT Regler....

For at forwarde trafik fra din Offentlige IP adresse og ind på Indersiden, skal du lave en NAT Regel, Hvis du kun har en offentlige IP Adresse kommer du muligvis ud i et problem, da der bruges PAT, når man benytter PAT kan nogle Applikationer have problemer... Pga. der ændres Port Nummer. Fx er der problemer med at kører VoIP gennem NAT.

Men prøv om det virker, har selv haft problemer med NAT og GRE Tunneler.

Du skal vide hvilke for du skal benytte for at kunne kører de services du ønsker, enten TCP eller UDP. Derefter skal du lave en NAT Regel på denne måde:

ip nat inside source static <tcp/udp> <Privat IP> <Port> <Offentlig IP> <Port> extendable

fx.

ip nat inside source static tcp 192.168.1.30 22 80.160.204.6 22 extendable

/ACP
Avatar billede safl Nybegynder
09. august 2003 - 14:24 #4
Jep det virker :) Det web-interface var godt nok ikke noget at råbe hurra for :) Så det blev til lidt term conf istedet og jeg har nu fået åbnet for det jeg skulle så det er jo fint.
Avatar billede acp_dk Nybegynder
02. december 2003 - 22:07 #5
Hej,

Håber at det hele virker som det skal, ellers må du lige sige til...

-Anders.