Avatar billede betax Nybegynder
05. august 2003 - 14:43 Der er 2 kommentarer

opgradering af pc eller helt ny??

jeg har en amd 1700+, 768 sd-ram, geforce 2 mx 64 mb ram  160 gb hdd jeg vil gærne have den opgraderet med noget af den nyeste teknologi.

jeg ved ikke hvilket motherboard jeg har og ved derfor ik om det kan klare en amd 3000+ som jeg havde tænkt på at købe desuden så hører jeg DDR ram er meget bedrer og da mit motherboard har sd ram kan det vel ik køre DDR, derfor tænkete jeg da jeg så muligvis bliver nød til at købe nyt motherborad at det næsten er billiger at købe en ny pc jeg har self. cd-rom drev osv. fra denne men kan i hjælpe? hvad mener i? en af mine venner har set lidt på nettet og har fundet lidt han mente var godt:

bundkort: ASRock K7S8X Socket A, SiS 746FX, 200/266/333 FSB, DDR266 (3slot)/333 (2slot)/400 (1slot), AGP8X,6 PCI, ATA 133, Onboard Lyd, Onboard Lan, usb 2.0,

CPU:AMD Barton 3000+ 333 Mhz FSB, 128 KB L1 cashe, 512 KB L2 cashe

RAM: 512 MB DDR 184 Pins PC2700 (Kingston)

og så er grafik kort evt. Geforce FX el. Radeon 9700

jeg ved ik helt, men det lydder godt de han har fundet, har i måske noget andet hardware i syntes er bedrer eller kan i hjælpe mig med problemet
på forhånd tak Betax
Avatar billede s_kjaer Praktikant
05. august 2003 - 22:28 #1
Du kan finde ud af hvad dit bundkort kan klare vet hjælp af Sandra Soft http://www.3bsoftware.com/products/sandra.html
Du kan også bruge Aida32  http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Jeg har ikke styr på hvad der er det bedste hardware, så den del af spm. kan jeg ikke hjælpe med.
Avatar billede betax Nybegynder
07. august 2003 - 19:47 #2
tak det hjalp med at finde ud af hvilket motherboard jeg har det er nemlig et via kt 133/chipset men ved intet om det og når ejg søger på nettet skriver den ik noget om det kan i hjælpe i ved måske noget om det? kan det klare en ny prossesor?